Sökning: "ikea kvantitativ"

Visar resultat 6 - 10 av 30 uppsatser innehållade orden ikea kvantitativ.

  1. 6. Gränsöverskridande samarbeten vid innovationsutveckling : En studie om sambandet mellan komplexiteten i innovationsutvecklingsprocesser och tillämpandet av öppen innovation; fallet Ikea

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Alexander Simonson; Natali Ani Arzoumalian; [2018]
    Nyckelord :Open innovation; cross-border cooperation; innovation; disruptive innovation; incremental innovation; radical innovation; complexity; inside-out innovation; outside-in innovation.; Öppen innovation; gränsöverskridande samarbete; innovation; disruptiv innovation; inkrementell innovation; radikal innovation; komplexitet; innifrån-ut innovation; utifrån-in innovation.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Företagens interna innovationsfunktioner minskas samtidigt som företagen i större utsträckning väljer att tillämpa öppen innovation, gränsöverskridande samarbeten. Massor av forskning visar på att öppen innovation innebär en rad fördelar och möjligheter, men även utmaningar. LÄS MER

  2. 7. Varför stannar man på en arbetsplats?

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Zarah Rosell; Pontus Andersson; [2018]
    Nyckelord :Organizational commitment; the psychological contract; retention; employer branding and culture; personal development; career development; Organizational commitment; det psykologiska kontraktet; behålla anställda; employer branding och kultur; kompetensutveckling; karriärutveckling;

    Sammanfattning : There exists a huge amount of quantitative research about organizational commitment, the psychological contract and its relevance for retention. We do, however notice a lack of qualitative research when it comes to commitment, the psychological contract and how different factors cooperate to achieve retention. LÄS MER

  3. 8. Snälla gilla oss : En kvantitativ studie om samband mellan företags kommunikation på Facebook och deras förtroende hos allmänheten

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Pontus Ström; Sanna Olsson; [2018]
    Nyckelord :trust; communication; familiarity; social media; Facebook; förtroende; kommunikation; förtrogenhet; sociala medier; Facebook;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka företags kommunikation på Facebook och deras förtroende hos allmänheten, och hur detta påverkar spridning och engagemang på Facebook (i form av gillamarkeringar, delningar och kommentarer). Den ska också undersöka om det finns skillnader i publiceringshastighet hos olika företag, och om detta har någon betydelse för allmänhetens förtroende. LÄS MER

  4. 9. An explorative study in the user experience of augmented reality enhanced manuals

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gustav Mattsson; Marcus Hogler; [2018]
    Nyckelord :Augmented reality; Computer assisted assembly; Usability study; User experience; ;

    Sammanfattning : Augmented reality has been shown to increase the effectiveness of assembly tasks in several studies related to industrial applications, throughout the existence of the technology. With the availability of smartphones and the recent release of mobile applications utilizing augmented reality, the concept of augmented reality assisted assembly can be applied to domestic use as well. LÄS MER

  5. 10. Uttalade värderingar inom värdedrivna organisationer : En kvantitativ studie på ett IKEA-varuhus i Sverige

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Alicia Borg; Janell Nyström; [2017]
    Nyckelord :Kultur; värden; värderingar; värdedrivna organisationer; organisationskultur; värdebaserat ledarskap;

    Sammanfattning : .... LÄS MER