Sökning: "initialt förtroende"
Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden initialt förtroende.
11. Kuppa kuppen : En fallstudie av planerad kommunikation, där långsiktig plan möter kortsiktig strategi
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : I en alltmer konkurrensmässig värld, där synbarheten blir allt viktigare, fyller public relations en viktig funktion i hur företag finner och behandlar relationer till sina följare. En ny trend är att utelämna information i kampanjer för att skapa förvirring och därmed få nyhetsvärde. LÄS MER
12. Problemlösning i matematik för elever inom autismspektrumtillstånd. Åtta matematiklärares uppfattningar om styrkor, svårigheter och stödjande undervisningsformer
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att undersöka matematiklärares uppfattningar om vilka styrkor och svårigheter elever inom autismspektrumtillstånd (AST) uppvisar beträffande problemlös-ning i matematik i åk 6-9 och hur lärarna anser att undervisning kan bedrivas för att eleverna ska nå målen inom området i åk 9. Teori: Studien utgår från ett sociokulturellt perspektiv, där kommunikativa processer är cen-trala i mänskligt lärande och utveckling (Säljö, 2000). LÄS MER
13. Förtroendefullt projektledarskap : En kvalitativ studie om förtroendets betydelse i temporära organisationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Forskning inom temporära organisationer har tidigare fokuserat på förtroende från projektledarens perspektiv, därmed fann vi det intressant att undersöka vikten av förtroende utifrån medarbetarnas perspektiv. Syftet med studien har varit att, med utgångspunkt från medarbetare i temporära organisationer, undersöka om projektledare behöver besitta vissa specifika egenskaper för att skapa förtroende. LÄS MER
14. Förtroende i bank-kundrelationer : - En explorativ fallstudie av SEB
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att utreda hur arbetet med att bygga förtroende sker i en sektor som drabbats av en akut förtroendekris där det är svårt att definiera produkter eller särskilja sig från konkurrenter. Den teoretiska delen redogör för hur initialt, företagsspecifikt respektive personligt förtroende verkar. LÄS MER
15. Virituell Tillit - Hur konsumenter uppfattar att förtroende skapas genom tredjepartsrecensioner på internet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att ur ett konsumentperspektiv undersöka hur tillit uppfattas på internet. Metod och Empiri: Genom en kvalitativ studie med ett iterativt förhållningssätt har vi genomfört 13 intervjuer. LÄS MER