Sökning: "förtroendeskapande egenskaper"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden förtroendeskapande egenskaper.

  1. 1. Att leda under krig i en digital tidsepok : en kvalitativ textanalys av Volodymyr Zelenskyjs självframställning på Instagram

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Hanna Dalborg; Tilda Thorsson; [2023]
    Nyckelord :Volodymyr Zelenskyj; Instagram; politiskt ledarskap; politisk retorik; kvalitativ textanalys; Social Sciences;

    Sammanfattning : B-uppsatsen är författad av Tilda Thorsson och Hanna Dalborg i ämnet medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen kommunikation och medier vid Lunds universitet. Uppsatsens titel är “Att leda under krig i en digital tidsepok”. I en tidsepok av digitala medier krävs ett nytt sorts ledarskap online. LÄS MER

  2. 2. Enhancing Care for Occupational Burnout : Leveraging Digital Humans by Exploring Trust-Building Communication

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tania Amel Sayyah; [2023]
    Nyckelord :digital humans; stigma; linguistic trust-building; burnout; digital humans; stigma; språkligt förtroendebyggande; utmattningssyndrom;

    Sammanfattning : Current research and the scarcity of mental health resources indicate that patients increasingly rely on internet-based health information. Occupational burnout and the associated stigma with the diagnosis often prevent people from seeking help for mental health issues. LÄS MER

  3. 3. Kommunikationskanalernas betydelse vid förtroendeskapande inom CSR-kommunikation : Ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Stefan Janjic; Kristoffer Kejving; [2019]
    Nyckelord :CSR; kommunikation; förtroende; konsument; kanal;

    Sammanfattning : Titel: Kommunikationskanalernas betydelse vid förtroendeskapande inom CSRkommunikation- ett konsumentperspektiv Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Kristoffer Kejving och Stefan Janjic Handledare: Signe Jernberg, Peter Edlund och Jens Eklinder- Frick Datum: 2019 - September Syfte: Studiens syfte är att öka förståelsen för kommunikationskanalernas betydelse för en förtroendeingivande CSR-kommunikation mot konsumenter. Detta eftersom litteraturen inom CSR-kommunikation ofta fokuserar på egenskaper i kommunikationens meddelande för ett trovärdigt meddelande utan att lyfta fram vilka kanaler detta kan handla om. LÄS MER

  4. 4. Förtroende för fastighetsmäklare : En studie om hur konsumenters förtroende för säljare påverkas av säljarens egenskaper, med prissättningsstrategier som en integrerad del av dessa

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Isabell Morin; Emma Sollert; [2017]
    Nyckelord :Trust; real estate agent; seller; characteristics; pricing; consumer.; Förtroende; fastighetsmäklare; säljare; egenskaper; prissättning; konsument;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva och förstå hur konsumenters förtroende för säljare påverkas av säljarens egenskaper, med prissättningsstrategier som en integrerad del av dessa. Metod: Insamling av empiriskt material har skett via en kvantitativ undersökning genom ett frågeformulär som har delats in i fyra teman. LÄS MER

  5. 5. Förtroendefullt projektledarskap : En kvalitativ studie om förtroendets betydelse i temporära organisationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Emelie Rosenqvist; Johanna Strecker; Viktoria Widén; [2014]
    Nyckelord :temporära organisationer; Temporary organizations; trust; project manager; trust-building qualities; förtroende; projektledare; förtroendeskapande egenskaper;

    Sammanfattning : Forskning inom temporära organisationer har tidigare fokuserat på förtroende från projektledarens perspektiv, därmed fann vi det intressant att undersöka vikten av förtroende utifrån medarbetarnas perspektiv. Syftet med studien har varit att, med utgångspunkt från medarbetare i temporära organisationer, undersöka om projektledare behöver besitta vissa specifika egenskaper för att skapa förtroende. LÄS MER