Sökning: "interaktion och profiler"
Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden interaktion och profiler.
6. Att skapa sensation med en ny generation : En kartläggning hur mediebolag kan anpassa sin marknadskommunikation gentemot generation Z
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Examensarbetets titel: Att skapa sensation med en ny generation Författare: Marcus Andersson, Hanna Lindgren, Oscar Wenning Handledare: Universitetsadjunkt Åsa Lindström Examinator: Professor Bertil Hultén Fakultet: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar VT17 Forskningsfråga: Hur behöver mediebolag anpassa sin marknadskommunikation för att nå ut till generation Z? Syfte: Med utgångspunkt i generation Z:s mediekonsumtion idag ämnar studien att ligga till grund för mediebolagens utvecklande av deras marknadskommunikation för att nå ut till och attrahera generation Z. Därmed syftar studien till att kartlägga i vilka kanaler generation Z rör sig i och under vilka tider på dygnet som de är mest aktiva. LÄS MER
7. Strategiska riktlinjer för användande av sociala medier - En fallstudie kring prisbelönta företags användande av Instagram och Facebook
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Sociala medier utvecklas och blir en allt väsentligare marknadsföringskanal där kommunikation står i fokus. Denna fallstudie fokuserar på två företag som under 2015 utsågs till ”Sveriges bästa företag på Sociala medier” av byrån PR with an Edge. LÄS MER
8. Seamless speaker recognition
Master-uppsats, KTH/Radio Systems Laboratory (RS Lab)Sammanfattning : In a technologically advanced society, the average person manages dozens of accounts for e-mail, social networks, e-banking, and other electronic services. As the number of these accounts increases, the need for automatic user identification becomes more essential. LÄS MER
9. Att gilla, eller inte gilla : En studie av meningsskapandet i interaktionen på sociala medier
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka användares subjektiva reflektioner kring olika interaktionsverktyg och deras användningsområden för att få en djupare förståelse för hur verktygen tillskrivs olika funktionella betydelser och alternativ mening i interaktionen och självpresentationen. Genom detta vill vi förklara hur fenomenet sociala medier påverkar människors vardag och interaktionen i samhället. LÄS MER
10. ”Jag mötte min själsfrände på nätet” En studie av mäns och kvinnors personliga profiler på nätdejtingsajten Spraydate
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : I dagens samhälle har ett nytt fenomen vuxit fram. Det har blivit populärt med nätdejtingsajter där människor kan mötas. En intressant aspekt av samspelet på internet är hur individer presenterar sig själva online. LÄS MER