Sökning: "interaktiva medier"

Visar resultat 21 - 25 av 95 uppsatser innehållade orden interaktiva medier.

  1. 21. Potentialer för det interaktiva berättandet som pedagogiskt verktyg : En utforskande kvalitativ fokusgruppsintervju, med inslag av co-design

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Marcus Falck; Jansson Emil; [2019]
    Nyckelord :co-design; interaktivitet; interaktivt berättande; inlärning; kvalitativ intervju; iterativt arbetssätt;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker interaktivt berättande och lärande på webben som medium. Syftet är att studien ska resultera i kunskap om hur man kan gå tillväga för att skapa en interaktiv berättelse som kommunicerar och lär ut till målgruppen. LÄS MER

  2. 22. Using Online Communities and User-Generated Content for Innovative ProductDevelopment in the Gaming Industry

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Avd.)

    Författare :Mario Maher; Rahand Kader; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Information from users on the internet come in different forms and shapes, e.g. videos, content on social media, reviews and other interactive platforms where information can be shared. LÄS MER

  3. 23. RichComment : Designing an Interactive Commenting System for Visual Content in Fashion Social Networks

    Master-uppsats, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MID

    Författare :Rana Salamat; [2018]
    Nyckelord :Fashion social media; interactive commenting system; human centered design; visual content commenting;

    Sammanfattning : In this study, a new design of commenting system for visual contents is investigated. The aim is to explore the elements which enrich the user interaction and enhance the user experience while commenting, specifically on fashion social networks. LÄS MER

  4. 24. Cookies & content : Engagerande marknadsföring av textila företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lina Karlsson; Niclas Olausson; [2018]
    Nyckelord :Inbound marketing; Cunsumer engagement; Social media; Omnichannel; Inbound marketing; Konsumentengagemang; Sociala medier; Omnikanalsstyrning;

    Sammanfattning : Det konstanta mediabrus som existerar i dagens samhälle har lett till att mycket marknadsföring ignoreras. Webb 2.0 har bidragit till att nya strategier inom marknadsföring finns tillgängliga och företag måste anpassa sin marknadsföring för att fortsätta generera befintliga och presumtiva konsumenter. LÄS MER

  5. 25. Kan socialisera mera integrera flera?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Olivia Schlyter; Charlotta Lindblad; [2018]
    Nyckelord :Meningsskapande; integration; flykting; strategisk kommunikation; sociala medier; kommuner.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den stora flyktingkrisen som råder i Europa har resulterat i att många länder nu står inför en oförutsedd integrationsutmaning. Sverige är ett av de länder som un- der de senaste åren tagit emot flest flyktingar, vilket har resulterat i ett införande av en ny anvisningslag som kräver att alla svenska kommuner ska ta emot och ordna bostad och sysselsättning till ett visst antal nyanlända varje år. LÄS MER