Sökning: "international marketing and culture"

Visar resultat 36 - 40 av 91 uppsatser innehållade orden international marketing and culture.

  1. 36. Strategic leadership in turbulent markets

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Nina Dziomkina; Jimmy Jipp; [2013]
    Nyckelord :International business; Phone industry; Strategy; Industrial leadership; Marketing;

    Sammanfattning : High-tech gadgets is a technology-intensive market that is highly profitable and very dynamic. Competition in this market is very intense and the market winner is unpredictable. In order to remain a market leader or to become one, a company should build a competitive advantage over his market rivals. LÄS MER

  2. 37. Kulturkrock : Vad ett svenskt företag bör ta hänsyn till vid etablering i Kina

    Kandidat-uppsats, JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Deniesé Thorvaldsson; Emma Svensson; [2013]
    Nyckelord :Grafisk Design; Grafisk kommunikation; Visuell kommunikation; Visuella uttryck; Marknadskommunikation; Kulturkrock;

    Sammanfattning : Idag lockas företag från andra länder att etablera sig på den kinesiska marknaden, eftersom Kina genom sin ökade ekonomi nu är en av de ledande länderna i världen. I samband med detta ökar utbudet av marknadsföring för företagen i Kina. LÄS MER

  3. 38. Services Marketing in the Health Care Industry- Elekta in Sweden

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Agnieszka Nadowska; [2013]
    Nyckelord :Culture; Domestic Services Marketing; Gamma Knife;

    Sammanfattning : During the nineteenth and the twentieth centuries, the world has moved from a manufacturing to service-based economy, where the twentieth first century, will be the” century of services”, and will transform into the century of “international services” (Clark and Rajaratnam, 1999). ... LÄS MER

  4. 39. SHAPE ME UP! : A study of how leaders in the Swedish financial sector can use their personal brand to shape the corporate brand.

    Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Amanda Elg; My Engdahl; [2013]
    Nyckelord :Leadership; personal brand; corporate brand; Ledarskap; personligt varumärke; företagsvarumärke;

    Sammanfattning : Title                                 Shape me up! – A study of how leaders in the Swedish financial sector can use their personal brand to shape the corporate brand Course                             Master Thesis (60 credits) in Business Administration; Strategic Management and Leadership, International Marketing Authors                           Amanda Elg and My Engdahl Supervisors                      Maya Hoveskog and Ingemar Wictor Keywords                        Leadership, personal brand, corporate brand Problem formulation       ”How can a leader in the Swedish financial sector use the personal brand to shape the corporate brand?” Purpose                            The aim of this study is to describe the importance of the leader’s personal brand within the Swedish financial sector. Further, this study aims to explore how the personal brand of a leader can contribute to shape the corporate brand from an internal perspective, in aspects such as organisational culture and visions. LÄS MER

  5. 40. Du ska inte bita den hand som föder dig : En studie på effekterna av religion och etiska värderingars inverkan på internationell marknadsföring i Saudiarabien

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Jenny Vikström; Evelina Manfredsson; [2013]
    Nyckelord :Economics; The impact of culture; ethics and religion; consumer behavior; International marketing; swedishness; Ekonomi; marknadsföring; IKEA; H M; Kulturell påverkan; etik och religion; konsumentbeteende; internationell marknadsföring; svenskhet;

    Sammanfattning : Nyckelord: Kulturell påverkan, etik och religion, konsumentbeteende, internationell marknadsföring och svenskhet. Syfte Syftet med detta examensarbete är att skapa fördjupad förståelse för hur kulturella faktorer, såsom religion och etiska värderingar, påverkar svenska företags utformning av deras internationella marknadsföring med fokus på den saudiarabiska marknaden. LÄS MER