Sökning: "international marketing and culture"
Visar resultat 36 - 40 av 91 uppsatser innehållade orden international marketing and culture.
36. Strategic leadership in turbulent markets
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : High-tech gadgets is a technology-intensive market that is highly profitable and very dynamic. Competition in this market is very intense and the market winner is unpredictable. In order to remain a market leader or to become one, a company should build a competitive advantage over his market rivals. LÄS MER
37. Kulturkrock : Vad ett svenskt företag bör ta hänsyn till vid etablering i Kina
Kandidat-uppsats, JTH, Industriell organisation och produktionSammanfattning : Idag lockas företag från andra länder att etablera sig på den kinesiska marknaden, eftersom Kina genom sin ökade ekonomi nu är en av de ledande länderna i världen. I samband med detta ökar utbudet av marknadsföring för företagen i Kina. LÄS MER
38. Services Marketing in the Health Care Industry- Elekta in Sweden
Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : During the nineteenth and the twentieth centuries, the world has moved from a manufacturing to service-based economy, where the twentieth first century, will be the” century of services”, and will transform into the century of “international services” (Clark and Rajaratnam, 1999). ... LÄS MER
39. SHAPE ME UP! : A study of how leaders in the Swedish financial sector can use their personal brand to shape the corporate brand.
Magister-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Title Shape me up! – A study of how leaders in the Swedish financial sector can use their personal brand to shape the corporate brand Course Master Thesis (60 credits) in Business Administration; Strategic Management and Leadership, International Marketing Authors Amanda Elg and My Engdahl Supervisors Maya Hoveskog and Ingemar Wictor Keywords Leadership, personal brand, corporate brand Problem formulation ”How can a leader in the Swedish financial sector use the personal brand to shape the corporate brand?” Purpose The aim of this study is to describe the importance of the leader’s personal brand within the Swedish financial sector. Further, this study aims to explore how the personal brand of a leader can contribute to shape the corporate brand from an internal perspective, in aspects such as organisational culture and visions. LÄS MER
40. Du ska inte bita den hand som föder dig : En studie på effekterna av religion och etiska värderingars inverkan på internationell marknadsföring i Saudiarabien
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Nyckelord: Kulturell påverkan, etik och religion, konsumentbeteende, internationell marknadsföring och svenskhet. Syfte Syftet med detta examensarbete är att skapa fördjupad förståelse för hur kulturella faktorer, såsom religion och etiska värderingar, påverkar svenska företags utformning av deras internationella marknadsföring med fokus på den saudiarabiska marknaden. LÄS MER