Sökning: "internationalisering i Sverige"
Visar resultat 11 - 15 av 111 uppsatser innehållade orden internationalisering i Sverige.
11. Outdoorbranschen - den jordnära vägen till internationell verksamhet : En studie om internationella marknadsval
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bakgrund Intresset för friluftsliv ökar markant inom Sverige. Det finns en enorm efterfrågan på svenska outdoorprodukter som är kända för sin kvalitet, design och funktionalitet -de har ett mycket gott rykte utomlands. Internationalisering blir en allt större del i outdoorföretagens verksamheter. LÄS MER
12. Konsten att Ivägleda ut i världen : En studie om hur universitet och högskolor i Sverige arbetar med vägledning inför utlandsstudier
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : I Sverige finns det i dagsläget ett större antal inresande än utresande studenter. Både på europeisk och svensk nivå har det formulerats mål om att öka antalet utlandsstuderande och Universitets- och högskolerådet - UHR har de senaste åren erbjudit en distanskurs i Ivägledning för de som arbetar med utbytesfrågor på universitet och högskola. LÄS MER
13. Samhällsförändringar och Försvarsmakten : en tematisk analys av officersprofessionens framväxt från 1994 till nutid (2020)
Master-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Försvarsmaktens omorganisation och nedläggningar av regementen i mitten av 1990-talet och fram till 2010 förändrade inriktningen på försvaret av Sverige från invasionsförsvar till insatsförsvar. Organisationen utvecklades från ett omfattande materiellt och personellt försvar till en mindre, mer tekniskt avancerat och personellt flexiblare organisation där fokus låg på individens kompetens och vilka uppgifter som var prioriterade att lösas. LÄS MER
14. Internationalization of Small and Medium-Sized Enterprises towards an Emerging Market : A study of Swedish Tech Companies in India
Magister-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The changes in consumer patterns, digitalization, and the augmented diplomatic relation between Sweden and India has opened new opportunities for Swedish small- and medium-sized enterprises (SMEs) to enter the Indian market, which is characterized as an emerging market. Although SMEs often have scarce resources, they are succeeding in entering foreign markets and competing with Multinational corporations (MNCs). LÄS MER
15. Etablering av svenska fastighetsverksamheter i främmande kulturer : En studie om svenska fastighetsföretag i Spanien
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Background: At all times people have traded with each other but, over time, cross-border trade has evolved and more companies have chosen to internationalize. Some companies are content to act in their original market, while others choose to expand by establishments in foreign markets. LÄS MER