Sökning: "interview business model"

Visar resultat 1 - 5 av 362 uppsatser innehållade orden interview business model.

  1. 1. En stiftelses dilemma

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Bengtsson; Filip Höök; [2024]
    Nyckelord :Korsdrag; intressenter; förväntningar; strategi; stiftelse; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: En Stiftelses Dilemma: En kvalitativ studie om en stiftelses balansgång mellan förväntningar och verksamhet under Covid-19 pandemin Seminariedatum: 11 januari 2024 Kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Axel Bengtsson och Filip Höök Handledare: Stefan Sveningsson Fem nyckelord: Korsdrag, intressenter, förväntningar, strategi, stiftelse Forskningsfråga: Hur vidhåller man som organisation strategisk konsistens när omgivningen ställer nya krav på verksamheten? Syfte: Studien ämnar att bidra till förståelse för hur strategiska beslut påverkas av förväntningar från intressenter genom att undersöka ett bostadsbolags hantering av förväntningar som uppkom under Covid-19 pandemin i relation till företagets verksamhet. Metod: Genom en kvalitativ intervjustudie har empiri från fyra anställda på det undersökta bostadsbolaget samlats in. LÄS MER

  2. 2. Variation Management Strategies for Future Construction Sites: A study to address role of an equipment rental business in the energy transition

    H-uppsats,

    Författare :Ellen Blanksvärd; Frida Svensson; [2023-09-21]
    Nyckelord :battery storage; variation management; flexibility services; peak shaving; load shifting; demand side management; rental business; electrification; construction equipment; construction sites;

    Sammanfattning : Construction sites are facing challenges with high power peaks due to electrificationof heavy equipment where potential consequences are increased power tariffs locallyand risk of limited power supply. Another development is an increased intermittentpower supply due to more wind- and solar power in the electricity system, whichcauses price fluctuations. LÄS MER

  3. 3. Capabilities and partnership factors needed to offer product-service systems from a manufacturer-reseller perspective : A Case study of a European truck manufacturer in the Southeast Asian market

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :John Johansson Malm; Lukas Broman; [2023]
    Nyckelord :Capabilities; Partnership factors; Product-service system; Servitization; Manufacturer-reseller perspective; Kapabiliteter; partnerskapsfaktorer; PSS; Tjänstefiering; Tillverkare-återförsäljarperspektiv;

    Sammanfattning : Purpose: This study aims to examine what is needed by manufacturers and their resellers in thetruck manufacturing industry that wants to pursue a result-oriented PSS. More specifically, thisstudy aims to answer what capabilities are needed for the actors and address what partnershipfactor is needed for collaboration. LÄS MER

  4. 4. En beskrivning av kunskapsläget om riskbedömning av organisatorisk och social arbetsmiljö : En intervjustudie med första linjens chefer verksamma på akutmottagningar inom hälso- och sjukvården

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Arbetshälsovetenskap

    Författare :Lizette Janesten; [2023]
    Nyckelord :Work environment; risk assessment; organizational and social work environment; manager; health care sector; demand-control-support model; knowledge; Arbetsmiljö; riskbedömning; organisatorisk och social arbetsmiljö; chef; hälso- och sjukvården; krav-kontroll-stödmodellen; kunskapsläge;

    Sammanfattning : Författare: Lizette Janesten Titel: “En beskrivning av kunskapsläget om riskbedömning av organisatorisk och social arbetsmiljö. En intervjustudie med första linjens chefer verksamma på akutmottagningar inom hälso- och sjukvården”. LÄS MER

  5. 5. The Fast Fashion Business Model vs. Environmental Sustainability: A Case Study of Stronger

    Kandidat-uppsats, Jönköping University

    Författare :Hermon Tesfay; Tilde Herrlin; [2023]
    Nyckelord :fast fashion business model; environmental sustainability; sustainable fast fashion brand; sustainable decision-making;

    Sammanfattning : The fast fashion industry is considered to be the second most polluting industry in the world, facing many challenges regarding environmental sustainability. Due to the rising interest and awareness in environmental sustainability, this study was conducted to discover how fast fashion companies make decisions regarding environmental sustainability and how these decisions are affected by the fast fashion business model. LÄS MER