Sökning: "jingle"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet jingle.
1. Musiken & journalistiken : En kvalitativ intervjustudie med GSR-komplementom hur respondenter uppfattar en lokalnyhetssändning som modifierats med enradiojingel
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The aim of this study is to examine how a young audience perceives a local newschannel’s radio newscast which has been modified with a jingle. The study is of societaland scientific relevance as journalism should communicate truth and relevance in a waythat gives the audience the ability to independently form an opinion about social issues. LÄS MER
2. Casino Royale : Brand Avoidance and Advertising Among Generation Y in Sweden
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: Online casinos are rising in popularity, and the number of people in Sweden who gambled online in 2018 is an all-time high. At the same time, the amount of money that online casinos spend on advertisements is also at an all-time high. LÄS MER
3. Olikheter är en tillgång : En studie om integration av nyanlända barn i förskolan med fokus på kultur och språk
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Att flytta till ett nytt land och anpassa sig till ett nytt språk, en annan kultur och nya normer och värderingar innebär en stor livsförändring. Syftet med denna studie är att belysa hur förskollärare arbetar med integration av nyanlända i förskolan med fokus på kultur och språk. LÄS MER
4. Hearing is believing
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Today most studies regarding marketing are made on traditional marketing channels, answering questions like which jingle is best or which TV-channel a company should focus their marketing budget on. There is also the science regarding the best way of marketing on Social Networking sites or how to get as many 'likes' as possible, and so forth. LÄS MER
5. Musikens betydelse i TV-reklam : En analys av jingel, bekant och obekant musik
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskapSammanfattning : This essay examines the communication value of music in television advertising. It studies different forms of music and whether these forms contribute positively or negatively to how television advertising is perceived and remembered. The forms are jingle, familiar song and unfamiliar song. LÄS MER