Sökning: "köp stöd"

Visar resultat 1 - 5 av 67 uppsatser innehållade orden köp stöd.

  1. 1. Moralist eller konsument? En netnografisk narrativ studie kring hur personer med erfarenhet av att köpa sex problematiserar och rättfärdigar handlingarna på ett svenskt diskussionsforum

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Nina Artfors; Agnetha Andersson; [2023-11-03]
    Nyckelord :socialt arbete; köpa av sexuella tjänster; narrativ; stigmatisering; dominerande samhällsdiskurser; rättfärdigande;

    Sammanfattning : Sverige var det första landet som fattade beslut om att det skulle vara olagligt att köpa sex men lagligt att sälja sex. Syftet var att minimera sårbarheten för de sårbara prostituerade, samt förebygga de negativa konsekvenserna som sexhandeln bidrar till genom att kunna ge köpare straffrättsliga påföljder. LÄS MER

  2. 2. Is the phenomenon of buying sexual services too complex to be able to counteract?

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Felicia Stråhle; Elsa Lövén; [2023]
    Nyckelord :Crime prevention; Purchase of sexual services; Sweden; Police regions; The implementation theory; Community policing strategy;

    Sammanfattning : The purchase of sexual services in Sweden is becoming increasingly extensive and requires increased crime prevention resources. The phenomenon is complex and the underlying problem is difficult to define. LÄS MER

  3. 3. Relationsskapande möten : vad skogsägare förväntar sig i möten med virkesköpare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Forest Resource Management

    Författare :Anna Sandberg; [2023]
    Nyckelord :Privata skogsägare; virkesköpare; kundmöten; tjänstekvalitet; relationsmarknadsföring; långvariga affärsrelationer;

    Sammanfattning : Med högre efterfrågan på skogsråvara ökar konkurrensen på inom skogsbranschen. Svenska skogsbolag är beroende av privata skogsägare för att kunna tillgodose tillräcklig mängd råvara till sina industrier. LÄS MER

  4. 4. Säsongskortshypen - en guldgruva för fotbollsklubbar : En undersökning om de motiverande faktorerna bakom köp av säsongskort hos de allsvenska Stockholmsklubbarna

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hampus Viking; Fredrik Berggren Ennerfelt; [2022]
    Nyckelord :Season ticket holder; Season ticket; Motivation; Motivators; Football clubs; Football fans; Allsvenskan; Säsongskortsinnehavare; Säsongskort; Motivation; Motivatorer; Fotbollsklubbar; Fotbollssupportrar; Allsvenskan;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fotbollssupportrarna i Stockholm är kända för sin entusiasm, sitt engagemang och den emotionella anknytningen de har till sina klubbar.  Syfte: Studien syftar till att med utgångspunkt ur den kärlek och lojalitet som fotbollssupportrarna till AIK, Djurgården och Hammarby har, undersöka vilka faktorer som motiverar dem till att köpa säsongskort till lagens hemmamatcher i Allsvenskan. LÄS MER

  5. 5. Returpolicys påverkan på konsumenter : En kvantitativ studie kring hur olika returkomponenter påverkar konsumenters upplevda risk vid köp av kläder online

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jessica Janzén; Rebecca Rönn; [2022]
    Nyckelord :Returns; return policies; return behavior; return time; return cost; return effort; perceived risk; purchase intention; e-commerce; Returer; returpolicys; returbeteenden; returtid; returkostnad; retutansträngning; upplevd risk; köpavsikt; e-handel;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur e-handelsföretags returpolicys, mer specifikt returkomponenterna returtid, returkostnad och returansträngning, kan påverka konsumenters upplevda risk vid köp av kläder online. Studien utgår från tre hypoteser, vilka är: “Längre returtider resulterar i en lägre upplevd risk hos konsumenter vid köp av kläder online”, “Lägre returkostnader leder till lägre upplevd risk hos konsumenter vid köp av kläder online” samt “Lägre returansträngning medför att konsumenter upplever en lägre risk vid köp av kläder online”. LÄS MER