Sökning: "knowledge transfer university"
Visar resultat 11 - 15 av 93 uppsatser innehållade orden knowledge transfer university.
11. Energiinventering av en äldre byggnad med hjälp av livscykelkostnad och erfarenhetsåterföring
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskapSammanfattning : Undersökningen utförs i samarbete med Riksbyggens ombyggnadsavdelning i Jönköping. Riksbyggen är ett kooperativt företag och en av Sveriges största fastighetsförvaltare. Riksbyggens kunder består utav bostadsrättsföreningar, företag och offentliga fastighetsägare. LÄS MER
12. En utställning säger mer än tusen artiklar? : Utställningar som forskningskommunikation i universitetsbibliotek: metoder, attityder, effektivitet
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : This thesis presents a study on how four Swedish university libraries use exhibitions as a tool for science communication. I describe the methodology of the exhibitions, how they differ between libraries, and how working with the exhibitions is experienced by the librarians and researchers involved. LÄS MER
13. Sustainability Competencies in Serious Games - Implementing existing research into educational game development for sustainability
Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUSSammanfattning : Serious Games have gained increased attention in sustainability education. I developed a Serious Game that aims to increase sustainability competencies related to water problems among university students. LÄS MER
14. Vi vill ge det bästa av två världar : En kvalitativ studie av socionomers erfarenhet av vårdnadsöverflyttning
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)Sammanfattning : Tempte. A. ”Vi vill ge det bästa av två världar” En kvalitativ studie av socionomers erfarenhet av vårdnadsöverflyttning. Masteruppsats i Socialt Arbete 15 högskolepoäng. LÄS MER
15. Vad anser lärare vara godtagbara kunskaper kring energi i årskurs 6?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Denna uppsats har undersökt likheter och skillnader i lärarnas olika bedömning utgående från fyra olika nyckelidéer om energi. Data samlades in via kvalitativa intervjuer med fem behöriga NO-lärare som var verksamma på olika skolor i tre olika kommuner. LÄS MER