Sökning: "kommunikation prestation"

Visar resultat 1 - 5 av 162 uppsatser innehållade orden kommunikation prestation.

  1. 1. En kreativ kommunikation : En kvalitativ studie om hur förskollärare använder estetiska lärprocesser för att gynna barns kommunikation och samspel.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Hilda Englund; Selma Lidström; [2024]
    Nyckelord :estetiska lärprocesser; undervisning; förskollärarens förhållningssätt; kommunikation; samspel;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att studera hur förskollärare använder estetiska lärprocesser för att gynna barnens kommunikation och samspel mellan varandra. Studien utgår från det sociokulturella perspektivet och den kvalitativa metoden där semistrukturerade intervjuer använts som datainsamlingsmetod. LÄS MER

  2. 2. Modersmålets roll i elevernas utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Lama Mandou; [2024]
    Nyckelord :flerspråkiga elever; kunskapsutveckling; modersmål; modersmålsstöd; modersmålsundervisning; prestationer; studiehandledare.;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra till kunskapsutvecklingen om modersmålets betydelser för en mer allmän kunskapsutveckling för elever med ett annat modersmål än svenska. Studien undersöker därför hur lärarna arbetar för att säkerställa att modersmål inte blir ett isolerat ämne och hur modersmålet kan påverka flerspråkiga elevernas prestation i övriga skolämnen. LÄS MER

  3. 3. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lucas Persson; David Timbré; [2024]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; konsumentuppfattning; företags sociala ansvar; köpintention; långsiktig hållbarhet; kulturella skillnader; teknikbranschen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius  Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER

  4. 4. Borta bra men hemma bäst…Eller? : En studie om IT-företaganställdas upplevelser av hybridarbete

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Nathalie Levenfalk; Tove Bunse; [2023]
    Nyckelord :Hybridarbete; Distansarbete; Prestation; Systemvetare; Kvalitativ studie;

    Sammanfattning : Hybridarbete har sedan pandemin fått ett markant uppsving i och med det för majoriteten av företaganställdas påtvingade distansarbete. En brist på studier kring ämnet föder ett behov av forskning. LÄS MER

  5. 5. Ledarskap som etablerar psykologisk trygghet i virtuella team. : En studie om hur chefer kan skapa psykologisk trygghet i virtuella team med inriktning på organisationer inom tech-branschen.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Elin Säfvenberg; Stina Sahlsten; [2023]
    Nyckelord :Leadership; psychological safety; virtual teams; Ledarskap; psykologisk trygghet; virtuella team;

    Sammanfattning : Det sätt organisationer generellt hanterar att vara uppdaterade och ligga i framkant är genom arbete i team. Det är välkänt inom tidigare forskning att arbete i team leder till högre grad av kreativitet och prestation, vilket möjliggör för att ligga i framkant. Till följd av covid-19 pandemin har arbete i team blivit mer komplicerat. LÄS MER