Sökning: "kommunikation textanalys"
Visar resultat 11 - 15 av 504 uppsatser innehållade orden kommunikation textanalys.
11. Politisk kommunikation på Instagram ur ett visuellt perspektiv : Hur används personifierade budskap på Instagram med en fallstudie på Ulf Kristersson
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Studien ämnar att utröna vilka semiotiska verktyg som används för att konstruera en bild av UlfKristersson på hans Instagramsida samt hur budskap blir personifierade. Detta görs genom en kvalitativ textanalys i form av en visuell textanalys. LÄS MER
12. Digitalt eller analogt? : Läromedelsanalys av analoga och digitala läromedel i geografi
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Syftet med har varit att undersöka skillnader och likheter mellan digitala och analoga läromedel från högstadiet inom ämnet geografi. För avgränsandet av syftet så har teoretiska ramverk och begrepp valts ut för att specificera undersökningen, främst selektiva traditioner och multimodal kommunikation har använts för detta ändamål. LÄS MER
13. Hur gestaltas svarta barn i den svenska barnlitteraturen? : En undersökning på två barnlitterära böcker skrivna av Astrid Lindgren och Emily Joof
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att analysera hur svarta barn gestaltas i barnlitteraturen. Böcker som kommer att analyseras är följande: Pippi i Söderhavet och Superhjälteprinsessan. Vidare kommer det att undersökas om hur gestaltningen skiljer sig åt tidsepokerna 1948–2022. Metoden som har använts är en kvalitativ textanalys. LÄS MER
14. "It is actually three persons who died" : En kvalitativ textanalys om FIFAs externa kommunikation om sociala frågor i samband med VM i Qatar 2022
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka FIFAs externa kommunikation gällande sociala frågor i samband med världsmästerskapet i Qatar 2022. För att besvara detta syfte genomfördes en kvalitativ textanalys av FIFAs externa kommunikation som behandlade världsmästerskapet i Qatar 2022 då studien skulle få en mer ingående bild av organisationens kommunikation. LÄS MER
15. CSR som legitimeringsstrategi : En textanalys av kommunikationen kring socialt ansvar hos Swedish Match och Japan Tobacco International
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : An organisation's survival depends on being considered legitimate through the eyes of society. Through CSR-work, organisations strive to appease stakeholders in order to reach and maintain legitimacy. In controversial industries this work is significantly harder, for such businesses often cause harm to human health, society and/or environment. LÄS MER