Sökning: "kommunikationsavdelningen"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet kommunikationsavdelningen.

  1. 1. Designa begripligt på nätet : En undersökning om utmaningar relaterade till implementering av intranät.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Kajsa Fogelberg; [2022]
    Nyckelord :Informationsdesign; textdesign; self-efficacy; användarbehov; teknikinformation; intranät; multimodala texter.;

    Sammanfattning : Detta examensarbete inom ämnet informationsdesign, inriktning text fokuserar på hur motiverande instruktioner och grafisk form kan bidra till effektivare användning på ett nytt intranät. Undersökningen har genomförts i samarbete med Katrineholms kommun och syftet är att skapa en gestaltning som bidrar till användarvänligheten för användarna i samband med ny lansering av intranät. LÄS MER

  2. 2. Sambandet av Business Intelligence och digital teknik på digital marknadsföring inom universitets informationssystem : En kvalitativ studie som undersöker hur användningen av business intelligence och digital teknik påverkar universitetets digitala marknadsföring i relation till lärosätets informationssystem

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Felix Reveman; Leo Listerman; [2022]
    Nyckelord :Business intelligence; digital marketing; information system; digital media; digital technology; data analysis; Business intelligence; digital marknadsföring; informationssystem; digital media; digital teknik; dataanalys;

    Sammanfattning : Digital media används av miljontals människor dagligen för att använda olika tjänster. Den digitala utvecklingen är något som universitet kan utnyttja för att på ett smidigare sätt nå ut till sökande studenter samt redan studerande på universitetet. LÄS MER

  3. 3. Hur kan vi komplettera varandra? : HR-anställdas upplevelse av samverkan med kommunikationsavdelningen

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Lisa Hansen; [2020]
    Nyckelord :Samverkan; HR; kommunikation; tvärfunktionellt samarbete; internkommunikation; employer branding; HR-avdelning; kommunikationsavdelning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka HR-anställdas upplevelse av samverkan med kommunikations-/marknadsavdelningen. Studien syftar till att undersöka dels hur utbredd sådan samverkan är, dels hur den upplevs av de HR-anställda. För att undersöka detta har en enkätundersökning genomförts bland ett urval av HR-personer i Sverige. LÄS MER

  4. 4. Kommunikationens roll i kvalitetsutvecklingsprocesser

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Carolina Bodin; [2020]
    Nyckelord :Communication; strategic communication; internal communication; processes; quality development processes; quality management processes; roles; change; process of change; Kommunikation; strategisk kommunikation; internkommunikation; processer; kvalitetsledningsprocesser; roller; förändring; förändringsprocess;

    Sammanfattning : Den här studien har tittat närmare på kommunikationens roll vid kvalitetsutvecklingsprocesser, framförallt när det gäller strategisk kommunikation och i vilken utsträckning det tillämpas internt. Trots den allmänt utbredda vetskapen om att kommunikation är en nödvändig faktor i kvalitetsutveckling är det inte självklart hur och varför strategisk kommunikation ska ingå i kvalitetsutveckling. LÄS MER

  5. 5. En semiotisk studie av Volvo Trucks kampanjfilmer med fokus på den nordamerikanska marknaden

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Sara Pennsäter Åkesson; Evelina Alm; [2018]
    Nyckelord :Volvo Trucks Northamerica; semiotic; campaign; culture;

    Sammanfattning : Denna studie genomfördes för att undersöka hur Volvo Trucks som globalt företag i Nordamerika riktar sin kommunikation gentemot mottagare i kampanjfilmer. Varav vi har tittat på två som är skapade med att främst rikta sig till den nordamerikanska publiken och den tredje till den globala. LÄS MER