Sökning: "kryssning"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet kryssning.

  1. 1. Proposed Design and Feasibility Study of a Hybrid-Electric Propulsion System for a Ten Passenger Aircraft

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Fredrik Ollas; Gestur Ernir Viðarsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This study aims to propose a hybridized version of a propulsion system for a 10-passenger aircraft and compare it to a conventional (reference) aircraft which uses a fossil fuelled turbofan for propulsion. The hybridized powertrain includes a fossil fuelled gas turbine, which is only used for producing electricity, coupled in a series configuration with a battery storage, that provide power to two electrically ducted fans. LÄS MER

  2. 2. Grand Voyages: : A ticket to somewhere please!

    Master-uppsats, Konstfack/Inredningsarkitektur & Möbeldesign

    Författare :Joel Englund; [2014]
    Nyckelord :interior architecture; architecture; traveling; journey; cruise boat; experience; heirloom; souvenir; memory of space; utopia; transformation of space; inrednings arkitektur; arkitektur; resande; kryssning; upplevelse; souvenir; minnen av rum; utopia; transformation av rum;

    Sammanfattning : A journey begins with an act.  To move one's body/mind from one place to another. The planning of where, when and how to get there.  Expectations of what to come, before, during and after. LÄS MER

  3. 3. Att studera varumärken utifrån profil,image och identitet : En komparativ fallstudie av Tallink Silja AB och Viking Line AB

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Johanna Björkman; Julia Kardebo; Torill Persson; [2014]
    Nyckelord :Varmärken; profil; image; identitet; kryssning;

    Sammanfattning : För att särskilja sig från konkurrenterna på marknaden behöver företag idag ett unikt koncept som gör att konsumenterna uppfattar företagets produkter och tjänster som pålitliga och tillfredsställande. Varumärken har fått en allt större betydelse i konsumenternas val av ett företags produkter och tjänster. LÄS MER

  4. 4. Till botten med hållbar kryssning - Kryssning i Helsingborg ur ett Triple Bottom Line-Perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Johan Hammar; Kenan Jugo; Marco Hecimovic; [2012]
    Nyckelord :kryssning; triple bottom line; helsingborg; hållbar utveckling; Social Sciences;

    Sammanfattning : The cruise industry has over the last few decades had an extensive growth. More and more people are going on cruises today than ever before. To a smaller destination, the economic impacts of cruise tourism are significant. On the other hand, it can also create an unbalance when it comes to environmental and social issues at the destination. LÄS MER

  5. 5. Östersjörederiernas marknadsföringsstrategier : en studie om Tallink Silja AB, Viking Line AB och Birka Cruises AB

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Patrik Holm; Anastassia Klein; [2011]
    Nyckelord :Image; Branding; Cruises; Marketing Strategy; Gap analysis; Customer relations; Relationship marketing 30R; Three levels of product; 1:1 marketing; Customer segmentation; CRM; Viking Line; Tallink Silja AB; Birka Cruises AB; Image; Branding; Kryssning; Marknadsstrategi; Gap analys; Kundrelationer; Relationsmarknadsföringens 30R; Produktens tre nivåer; 1:1 marketing; Kundsegmentering; CRM; Viking Line AB; Tallink Silja AB; Birka Cruises AB;

    Sammanfattning : Turismaktiviteter till havs har kommit att få ett ökat intresse de senaste åren, där människor har upptäckt fördelen med kryssningsfärjor som transportmedel. De erbjuder ett varierat utbud av aktiviteter och upplevelser ombord, som både privat- och affärsresenärer kan ta del av. LÄS MER