Sökning: "kund hantering"

Visar resultat 1 - 5 av 105 uppsatser innehållade orden kund hantering.

  1. 1. Minimera felaktiga produktförsändelser medhjälp av lean-metoder och standardisering : Minimize incorrect product shipments using lean methods and standardization

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Thea Carlsson; Linn Erlandsson; [2023]
    Nyckelord :Improvement work; lean; standardized working method; distribution center; Förbättringsarbete; lean; standardiserat arbetssätt; distributionscenter;

    Sammanfattning : Detta examensarbete har utförts på Epiroc DC Holmen som är ett globalt distributionscenterbeläget i Örebro. En hög kvalitetsnivå kan leda till kostnadsbesparingar genom att antaletavvikelser minskar. På DC Holmen, där höga kostnader uppstår på grund avkvalitetsavvikelser vid hantering av tungt gods, är detta av särskilt intresse. LÄS MER

  2. 2. Fallstudie om hantering av transportrelaterade kvalitetsbrister : En fallstudie på ett möbeltillverkande företag

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Adam Fredén; Marcus Svanström; [2023]
    Nyckelord :Transportskador; hanteringskador; kvalitetsbrister; offensiv kvalitetsutveckling; hörnstensmodellen;

    Sammanfattning : Företag X är en organisation som värderar kvalitet högt. Detta företag tillverkar möbler med sin utgångspunkt i Sverige. Inom svensk industri uppskattas kvalitetsbristkostnader stå för 10–30 % av omsättningen. LÄS MER

  3. 3. “Fake it til you make it” : - en kvalitativ studie om butiksmedarbetares upplevelser av emotionellt arbete

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Malin Ramström; Stina Sirén; [2023]
    Nyckelord :Retail; retail employee; store manager; customer interaction; handling emotions; emotional labor; emotional rules; surface acting; deep acting; social support; organizational conditions;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to increase the understanding of how retail employees experience the organizational conditions in the workplace in order to be able to perform emotional work in relation to customers. The study is conducted through six qualitative semi-structured interviews with retail employees who are employed in different companies in the retail industry in Sweden. LÄS MER

  4. 4. Probability of Default Machine Learning Modeling : A Stress Testing Evaluation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för matematik och matematisk statistik

    Författare :Tobias Andersson; Mattias Mentes; [2023]
    Nyckelord :Probability of Default; Machine Learning; Stress Testing; Logistic Regression; Decision Tree; Random Forest; Artificial Neural Network;

    Sammanfattning : This thesis aims to assist in the development of machine learning models tailored for stress testing. The main objective is to create models that can predict loan defaults while considering the impact of macroeconomic stress. LÄS MER

  5. 5. Vad är viktigast, att rekrytera rätt eller att tillfredsställa kunden? : En kvalitativ studie om upplevelser och erfarenheter kring hantering av diskriminering i rekryteringsprocessen hos rekryterare inom konsult- och bemanningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Fariha Hassan; Bittar Crystel; [2023]
    Nyckelord :rekrytering; diskriminering; legitimitet;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur rekryterare inom konsult- och bemanningsbranschen hanterar kraven kring diskriminering i sina processer. Rekryteringsprocessen är den var rekryteraren förser organisationerna med arbetskraft. LÄS MER