Sökning: "kunderbjudanden"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet kunderbjudanden.
1. Business Intelligence & Analytics som stöd i strategiska beslutsprocesser
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och Problem: Digitaliseringen bidrar till ekonomistyrningen genom nya möjligheter att samla in och använda data. Beslutsfattande är en viktig del av ekonomistyrningen och är ett område där nya digitala teknologier som Business Intelligence & Analytics (BI&A) skapar förutsättningar att fatta bättre strategiska beslut. LÄS MER
2. Lean och tjänstefiering i samspel : En fallstudie inom den svenska tillverkningsindustrin
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Till följd av en förändrad marknadssituation blir tidigare differentieringsverktyg snabbt till standardiserade normer och idag pressas företags vinstmarginaler hårt. Lean har länge applicerats i tillverkningsindustrin i syfte att uppnå en ökad effektivitet och samtidigt växer intresset för tjänstefiering, en omställning som ämnar skapa en värdeökning i företags kunderbjudanden. LÄS MER
3. Den anpassningsbare överlever : Den ökade regleringens effekter på svenska banker.
Master-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Författaren undersöker och analyserar den ökade regleringens effekter på svenska banker och risken för ett bankernas myopia. Det görs dels avseende ökad konkurrens mellan banker och med icke-reglerade aktörer, dels avseende regleringens påverkan på processer och ledarskap. LÄS MER
4. Låt oss underhålla kunderna tillsammans! : Hur företag kan utnyttja partnership i sitt arbete medexperience marketing.
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Låt oss underhålla kunderna tillsammans! – Hur företag kan utnyttja partnerships i sittarbete med experience marketing Författare: Axel Bergström och Johan Malmsten Handledare: Christine Tidåsen Nivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring 15 hp. VT 2011 Nyckelord: Experience marketing, partnership, upplevelsemarknadsföring, brand advocate Problemformulering: Hur kan företag utnyttja partnership för att få ut mer av sitt arbete medexperience marketing? Syfte: Syftet med uppsatsen var att förtydliga hur partnership kan utnyttjas i företags arbetemed experience marketing. LÄS MER
5. Östersjörederiernas marknadsföringsstrategier : en studie om Tallink Silja AB, Viking Line AB och Birka Cruises AB
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Turismaktiviteter till havs har kommit att få ett ökat intresse de senaste åren, där människor har upptäckt fördelen med kryssningsfärjor som transportmedel. De erbjuder ett varierat utbud av aktiviteter och upplevelser ombord, som både privat- och affärsresenärer kan ta del av. LÄS MER