Sökning: "kundlojalitet problem"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden kundlojalitet problem.

  1. 1. Strikta returpolicyers påverkan på konsumenters köpvilja

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Claudia Inal; Mario Gabrail; [2023]
    Nyckelord :Strict return policy; lenient return policy; willingness to buy; customer loyalty; post purchase behavior; Strikt returpolicy; liberal returpolicy; köpvilja; kundlojalitet; efterköpsbeteende;

    Sammanfattning : Returer är ett problem i den växande e-handelskonsumtionen av mode och shopping online har gjort det mycket lättare för konsumenter att konsumera. Ändå glöms returprocessen ofta bort på grund av bekvämligheten som är online shopping. LÄS MER

  2. 2. Effektmätning av trefaspumpar

    M1-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för elektroteknik

    Författare :Hector Wallén; Rickard Enqvist; [2021]
    Nyckelord :Mätsystem; Inbyggda system; Effektmätning; Current Transformer; Sensorteknik;

    Sammanfattning : Historiskt sett så har motorer och pumplösningar sålts utan sensorer. Detta innebär att kunden behöver designa specialbyggda övervakningslösningar, skräddarsydda till de specifika behoven som deras installation har. LÄS MER

  3. 3. Kunders förtroende för mobila bankapplikationer : En empirisk studie som identifierar unga bankkunders förtroende för mobila bankapplikationer i samband med säkerhetsrisker

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Daniel Talaie; Sara Ursu; [2021]
    Nyckelord :Mobile bank applications; young bank customers; trust; perception of security risks; digitalisation; customer satisfaction; customer loyalty; Mobila bankapplikationer; unga bankkunder; förtroende; perception av säkerhetsrisker; digitalisering; kundnöjdhet; kundlojalitet;

    Sammanfattning : The banking industry is constantly changing, resulting in more flexible payment methods and user-friendly services. Today's digital society attracts young people where new attitudes and behaviours are attributed. Thus, mobile banking applications are considered to be a technological development and streamlining of the bank. LÄS MER

  4. 4. Processförbättringar inom försäkringsbranschen via en digital kundportal : En fallstudie på ett försäkringsbolags skadeprocess

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Sofia Söderberg; [2021]
    Nyckelord :Process improvements; BPI; digital customer portal; lead times; automation; bottlenecks; quality assurance of information; value creation; Processförbättringar; BPI; digital kundportal; ledtider; automatisering; flaskhalsar; kvalitetssäkring av information; värdeskapande;

    Sammanfattning : Business Process Improvement (BPI) is a challenge for most companies facing challenges in finding temporary solutions to immediate problems. An increased intertwining between the digital and the physical world leads to new ways of customer interaction. LÄS MER

  5. 5. SISTA MILEN LEVERANSER : Effektivisering av logistiklösningar med hjälp av eldrivna lastcyklar och paketskåp

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Minela Latovic; Angelika Pikus; Parvaneh Pourahmadi; Hager Ramadan; [2021]
    Nyckelord :The Last Mile; E-cargobike; Parcel Lockers; Delivery Process; Delivery Service; Logistics Solutions; Customers ; Sista milen leverans; El-lastcykel; Paketskåp; Leveransprocess; Leveransservice; Logistiklösning; Kund;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ett problem med sista mil leveranser är att kunderna sätter höga krav på snabba och bekväma leveranser vilket har bidragit till en ökning av sista mil leveranser under de senaste åren. Införandet av energisnåla och utsläppsfria fordon som el- lastcyklar kan leda till att minska negativa externaliteter i trafiken. LÄS MER