Sökning: "kundvärde enkät"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden kundvärde enkät.

  1. 1. Flight mood: on : En kvalitativ studie om anpassad musik efter sinnesstämningar inom flygbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Regina Fransson; Josefine Raun; Felicia Sjöblom; [2018]
    Nyckelord :Ljudsinnet; musik; sinnesstämning; varumärke; musikpsykologi; kundvärde; upplevelse; digitalisering; tidsuppfattning;

    Sammanfattning : Syfte och Forskningsfrågor Syftet med uppsatsen är att undersöka hur flygbolag, ur ett företagsperspektiv, kan arbeta med ljudsinnet i form av anpassad musik efter resenärers sinnesstämningar under en flygresa. Detta för att visa hur flygbolagen kan arbeta med musikpsykologi med hjälp av digitaliseringen och därmed skapa mer personliga reseupplevelser för sina konsumenter som även gynnar deras varumärke. LÄS MER

  2. 2. Traditionell caféverksamhet och modern marknadsföring : En Fallstudie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ann Lindström; Lina Carmhagen; Johanna Andersson Fridh; [2018]
    Nyckelord :kundvärde; upplevelse; upplevelsemarknadsföring; storytelling; multisensorisk marknadsföring;

    Sammanfattning : Problemdiskussion: Uppsatsen behandlar frågan om hur en caféverksamhet med gamla anor kan utveckla sin marknadsföringsstrategi från traditionell produktfokuserad till ett fokus på kundupplevelser. Syfte: Cafébranschen i Växjö består idag av både stora cafékedjor som Espressohouse och mindre familjeägda caféer med tillhörande bageri och konditori. LÄS MER

  3. 3. Digitala Kundmöten : Hur företag kan erbjuda samma kundvärde i en flerkanalig miljö

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informationssystem och -teknologi

    Författare :Lina Harge; Sofie Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Customer meetings; Digital customer meetings; Value co-creation; Customer value; Parameters; Kundmöten; Digitala kundmöten; Medskapande av värde; Kundvärde; Parametrar;

    Sammanfattning : Digitaliseringen driver fram ny teknik och förändrade konsumtionsbeteenden. De flesta företag är överens om att det är viktigt att etablera digitala tjänster och kanaler till sina kunder som förstärker kundrelationer. LÄS MER

  4. 4. Produktlansering i skogsmaskinsektorn : kundvärdet av sågenheten R5500

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Christoffer Stampe; [2017]
    Nyckelord :innovation; kapsprickor; kundnöjdhet; JPS Teknik; skogsteknologi; skördaraggregat;

    Sammanfattning : Utveckling av ny och effektivare skogsteknik är en del av lösningen för att möta de klimatförändringar jorden står inför. Men detta kan vara en svår uppgift. Av alla produkter som lanseras på marknaden uppskattas endast 10 % överleva. LÄS MER

  5. 5. Värdeskapande - Att skapa kundvärde i Malmös handel.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Granqvist; Sofia Nordenhem; Tove Larner; [2011]
    Nyckelord :värdeskapande; samverkan; platsutveckling; tillgänglighet; attraktivitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Värdeskapande – Att skapa värde i Malmös handel Författare: Sarah Granquist, Tove Larner och Sofia Nordenhem Kandidatuppsats: Service Management med inrikting Retail. Lunds Universitet, Campus Helsingborg. LÄS MER