Sökning: "kvalitativ fokusgrupper"
Visar resultat 11 - 15 av 823 uppsatser innehållade orden kvalitativ fokusgrupper.
11. Barns våldsrepresentativa lek i förskolan : En kvalitativ kritisk diskursanalys om hur förskollärares talar om våldsrepresentativ lek och populärkulturens inverkan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Syftet med studien är att lyfta hur förskollärare talar om våldsrepresentativa lekar och populärkulturen på förskolan genom fokusgrupper. Vi vill synliggöra och bidra med kunskap om på vilket sätt förskollärare talar om och därigenom ger uttryck för hur de tolkar och upplever våldsrepresentativa lekar på förskolan. LÄS MER
12. "För det är ju helt magiskt med bilderböcker..." : En kvalitativ studie om hur förskollärare tillämpar bilderböcker för att främja barns språkutveckling i förskolan.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur förskollärare beskriver att de tillämpar bilderböcker för att främja barns språkutveckling i förskolan. Frågeställningarna som har besvarats är: Hur beskriver förskollärarna att de arbetar med barns språkutveckling med stöd av bilderböcker? Hur beskriver förskollärarna att undervisning genom bilderböcker kan främja barns språkutveckling? Genom en kvalitativ metod med två samtal i fokusgrupper har studien genomförts. LÄS MER
13. Skånska vattenråds bidrag till att uppnå EU:s vattendirektivs mål om god vattenstatus : En kvalitativ studie av vattenråds organisationsstruktur och prioriteringar i Skåne
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Vattenförvaltning inom EU har, enligt EU:s vattendirektiv, som mål att samtliga vattenförekomster ska uppnå god status senast 2027. Sverige är ett av de EU-länder där målet ej har uppnåtts med uppmätt icke-tillfredsställande status i en del vattenförekomster i exempelvis Skåne; en situation som inte beräknas förbättras inom tidsfristen. LÄS MER
14. Meningsskapande och identitet genom TikTok : En kvalitativ studie om TikToks roll för unga vuxna i Stockholmsområdet
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna studie har ämnat att undersöka hur unga vuxna skapar mening och identitet genom TikTok. Syftet med studien är att tillföra kunskap och fylla kunskapsluckor om TikTok användning utifrån ett sociologiskt perspektiv, specifikt genom unga vuxnas meningsskapande och identitet. LÄS MER
15. Professionens värdering av officerens yrkesutövning : En explorativ studie om vad officeren värderar vid bedömning av sin underställda officers prestation.
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Studiens syfte är att förstå vad officeren värderar vid bedömning av sin underställda officers prestation i sin yrkesutövning.Studien är genomförd med en induktiv ansats och kvalitativ metod. LÄS MER