Sökning: "kvalitativ retail"

Visar resultat 1 - 5 av 273 uppsatser innehållade orden kvalitativ retail.

  1. 1. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Frida Holm; Jenny Lilja; Moa Ekström; [2023]
    Nyckelord :Return process; Return policies; e-commerce; communication; customer journey; profitability; purchase process; Returprocessen; returhantering; returpolicy; e-handel; kommunikation; kundresan; lönsamhet; köpprocess;

    Sammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER

  2. 2. Showrooming: En växande konsumtionstrend : Värdefaktorer i köpbeslutsprocessen kopplat till showrooming

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Lindkvist; Agnes Rudander; [2023]
    Nyckelord :Consumption; Showrooming; Omni-channel; Channels; Value; Purchase decision-making process; Konsumtion; Showrooming; Omnikanal; Kanaler; Värde; Köpbeslutsprocessen;

    Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har bidragit till ett ökat antal kanaler mellan företag och konsumenter. Detta möjliggör för konsumenter att fritt röra sig mellan dessa kanaler för att skapa och forma dess köpupplevelse efter önskat behov. LÄS MER

  3. 3. Gemenskapens betydelse för att stärka känslan av sammanhang på arbetet : En kvalitativ studie om upplevelsen av känslan av sammanhang på ett detaljhandelsföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Rebecka Ax; Stina Grek; [2023]
    Nyckelord :Sense of coherence SOC ; Comprehensibility; Manageability; Meaningfulness; Antonovsky; Values; Fellowship; Health promotion; Health and well-being at work; Sense of coherence at work; Känsla av sammanhang KASAM ; Begriplighet; Hanterbarhet; Meningsfullhet; Antonovsky; Värdering; Gemenskap; Hälsofrämjande; Hälsa och välbefinnande på arbetet; Känsla av sammanhang på arbetet;

    Sammanfattning : För att främja hälsa och välbefinnande på arbetsplatser börjar ett perspektiv på arbetsmiljöarbete gå från att fokusera på vad som gör människor sjuka, till att fokusera på vad som gör människor friska. Ett hälsofrämjande arbetsmiljöarbete har därmed börjat att växa fram som innebär att utveckla, möjliggöra och bevara det som fungerar bra på arbetsplatsen. LÄS MER

  4. 4. Coverage initiations : an exploratory casestudy

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Lina Ek; Maria Karlsson Osipova; [2023]
    Nyckelord :Commissioned equity research; Initiation report; Event study; Abnormal return; Trading volume; Uppdragsanalys; Initieringsrapport; Eventstudie; Abnormal avkastning; Handelsvolym;

    Sammanfattning : This master thesis is exploring the influence of coverage initiation reports issued by commissioned equity research analysts on stock prices and trading volumes. Equity research actors, with their expertise and skill, are providing the market with valuable information and filling the knowledge gaps that investors may have. LÄS MER

  5. 5. Långsiktiga kundrelationer : En kvalitativ studie om detaljhandelsföretagens implementering av medlemskapsprogram för att främja kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ninorta Aslan; Hibak Jama; [2023]
    Nyckelord :Membership program; customer loyalty; loyalty program; retail; marketing strategies;

    Sammanfattning : In a time where the retail sector is undergoing continuous changes and increased competition, establishing and maintaining long-term customer relationships become increasingly critical for a company's success. Marketing constitutes the core of creating and communicating value to customers, as well as sustaining robust customer relationships. LÄS MER