Sökning: "kvalitativ undersökning intervjuguide"

Visar resultat 16 - 20 av 103 uppsatser innehållade orden kvalitativ undersökning intervjuguide.

  1. 16. FYSIOTERAPEUTISK UNDERSÖKNING OCH BEHANDLING AV FÖRLOSSNINGSSKADA I BÄCKENBOTTEN : En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Christina Arvidsson; Katrine Jaehnke; [2020]
    Nyckelord :Pelvic floor; physiotherapy; obstetric; childbirth injuries; Bäckenbotten; förlossningsskada; fysioterapi; obstetrik;

    Sammanfattning : Background: Ruptures in the pelvic floor muscles is the most common childbirth injury. It affects 70 – 85 percent of the Swedish women who gives birth every year. Childbirth injuries can cause lack of motor control of the pelvic floor muscles, decreased participation and activity in the womens every day life. LÄS MER

  2. 17. Gendertelling : En kvalitativ studie om hur könsdomineradeföretag kan attrahera arbetsföra av det motsatta könet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elin Allerborg; Felicia Holmlund; Stephanie Weber Pedersen; [2020]
    Nyckelord :Employer Branding; Gender norms; Gender segregation; Attitudes; External communication; Employer Branding; Könsnormer; Könssegregering; Attityder; Extern kommunikation;

    Sammanfattning : Datum: 2020-06-08 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens högskola Författare: Allerborg Elin (96/04/03), Holmlund Felicia (96/12/18), Weber Pedersen Stephanie (95/02/11). Titel: Gendertelling Handledare: Andreas Pajuvirta Nyckelord: Employer Branding, Könsnormer, Könssegregering, Attityder, Extern kommunikation Frågeställning: Vad influerar arbetsföras attityder mot könsdominerade företags externa employer branding? Syfte: Syfte med studien är att könsdominerade företag ska kunna anpassa sin externa employer branding för att öka möjligheten att attrahera det motsatta könet. LÄS MER

  3. 18. Anställningsintervjuer, hur används de i rekryteringsprocesser? : En kvalitativ undersökning

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Malin Brännholm; [2020]
    Nyckelord :Kompetensbaserad rekrytering; rekryteringskonsult; Human Resource; anställningsintervju;

    Sammanfattning : Denna studies syfte är att ta reda på hur rekryteringskonsulter och HR-personal använder sig av anställningsintervjuer i en rekryteringsprocess. Genom 10 semistrukturerade intervjuer, 6 med rekryteringskonsulter och 4 med anställda på HR-avdelning samlades data in. LÄS MER

  4. 19. RÖKNING DÖDAR : En kvalitativ studie om konsumenternas perspektiv på avmarknadsföringen mot cigarettförsäljningen i Sverige

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Minh Nguyen; Jacqueline Ait Zaid; [2020]
    Nyckelord :stimulus-respons; avmarknadsföring; rökning; varningsbilder; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Hälsoproblemen relaterat till rökning är ett problem som kräver många liv årligen och är ett problem i Sverige, liksom många andra delar i världen. Avmarknadsföring är en av flera lösningarpå detta problem. LÄS MER

  5. 20. Digitala verktyg i spåren av en pandemi En kvalitativ undersökning av digitalt lärande i religionskunskapsämnet på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Anton Nilsson; Emil Cederholm; [2020]
    Nyckelord :Religion; Corona; Covid-19; Digitalt lärande; Undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur digitalt lärande och undervisning sker under Covid-19 pandemin i religionskunskapsämnet på gymnasienivå. Vi vill också synliggöra religionslärares uppfattning om hur elevers lärande eventuellt påverkas av det digitala lärande som följt Covid-19 pandemin. LÄS MER