Sökning: "låg och högengagemangsprodukter"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden låg och högengagemangsprodukter.
1. Förstagångsköpare av högengagemangsprodukter : Hur de söker information och utvärderar alternativ
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The purpose of this study is to generate an understanding of first-time buyers of high involvement products, by examine how they search for information and evaluate alternatives. Three research questions were formulated to achieve the purpose of the study. LÄS MER
2. Influencers påverkan på köpintentioner : En jämförande studie mellan låg- respektive högengagemangsprodukter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Studier utförda i icke digitaliserade kontexter visar att konsumenter överväger marknadsföring av högengagemangsprodukter kognitivt, och att köpintention av dessa produkter påverkas av argumentens kvalitet. Vidare visas att konsumenter vid lågengagemangsprodukter överväger marknadsföring emotionellt, och att köpintention av produkter som förknippas med lågt engagemang därför påverkas av källans trovärdighet. LÄS MER
3. Factors Influencing the E-commerce Purchase Process of Big High Involvement Products
Master-uppsats, KTH/Industriell ManagementSammanfattning : E-commerce is growing and has grown considerably during the last two decades. It is also growing within product segments previously believed to be hard to sell over the internet, such as big high involvement products and this is calling for an exploration of the e-commerce purchase process for this product segment. LÄS MER
4. A lifestyle brand in the food industry - a low engagement product in a green consumption society.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att, med hänsyn till den gröna konsumtionen, undersöka vilka medel livsmedelsföretag kan arbeta med för att ompositionera sitt varumärke. Med syfte att få lågengagemangsprodukter att generera ett högre engagemang hos konsumenten utan att förändra den befintliga produkten. LÄS MER
5. Den personliga försäljningens hemligheter : Hur skiljer sig säljtekniken för produkter med olika produktattribut?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : För detaljhandelsbutiker har den personliga försäljningen blivit en viktig faktor att konkurrera med på marknaden. Det hela innebär att säljaren ska kunna förmedla sina produkter på bästa sätt och genom olika påverkningsmetoder styrka kundens beslut inför ett köp. LÄS MER