Sökning: "låg och högengagemangsprodukter"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden låg och högengagemangsprodukter.

  1. 1. Förstagångsköpare av högengagemangsprodukter : Hur de söker information och utvärderar alternativ

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Isabelle Rutgerson; Jessica Alm; Hampus Liljhagen; [2020]
    Nyckelord :First-time buyer; high involvement product; marketing; consumer behavior; buying behavior; consumer decision process; search for information; evaluation; decision making style; involvement; product knowledge; knowledge uncertainty; choice uncertainty; Förstagångsköpare; högengagemangsprodukt; marknadsföring; konsumentbeteende; köpbeteende; köpbeslutsprocessen; informationssökning; utvärdering; beslutsfattarstil; engagemang; produktkunskap; kunskapsosäkerhet; alternativosäkerhet;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to generate an understanding of first-time buyers of high involvement products, by examine how they search for information and evaluate alternatives. Three research questions were formulated to achieve the purpose of the study. LÄS MER

  2. 2. Influencers påverkan på köpintentioner : En jämförande studie mellan låg- respektive högengagemangsprodukter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Josefine Holmström; Johanna Ågran; [2019]
    Nyckelord :köpintention; sociala medier; influencers; lågengagemangsprodukt; högengagemangsprodukt; theory of planned behavior; elaboration likelihood model;

    Sammanfattning : Studier utförda i icke digitaliserade kontexter visar att konsumenter överväger marknadsföring av högengagemangsprodukter kognitivt, och att köpintention av dessa produkter påverkas av argumentens kvalitet. Vidare visas att konsumenter vid lågengagemangsprodukter överväger marknadsföring emotionellt, och att köpintention av produkter som förknippas med lågt engagemang därför påverkas av källans trovärdighet. LÄS MER

  3. 3. Factors Influencing the E-commerce Purchase Process of Big High Involvement Products

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :ERICA DRAGON; JOHANNA TAFLIN; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : E-commerce is growing and has grown considerably during the last two decades. It is also growing within product segments previously believed to be hard to sell over the internet, such as big high involvement products and this is calling for an exploration of the e-commerce purchase process for this product segment. LÄS MER

  4. 4. A lifestyle brand in the food industry - a low engagement product in a green consumption society.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Nolte; Hanna Meinl; Linda Nyberg; [2018]
    Nyckelord :Kommunikation; lågengagemangsprodukt; högengagemangsprodukt; marknadskommunikation; grön konsumtion; trender; hållbarhet; Brand Community; livsmedelsindustrin; livsmedelsprodukter; funktionell konsumtion; symbolisk konsumtion; funktionellt behov; symboliskt behov; ompositionering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att, med hänsyn till den gröna konsumtionen, undersöka vilka medel livsmedelsföretag kan arbeta med för att ompositionera sitt varumärke. Med syfte att få lågengagemangsprodukter att generera ett högre engagemang hos konsumenten utan att förändra den befintliga produkten. LÄS MER

  5. 5. Den personliga försäljningens hemligheter : Hur skiljer sig säljtekniken för produkter med olika produktattribut?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Alexandra Boström; Dijana Efremoska; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : För detaljhandelsbutiker har den personliga försäljningen blivit en viktig faktor att konkurrera med på marknaden. Det hela innebär att säljaren ska kunna förmedla sina produkter på bästa sätt och genom olika påverkningsmetoder styrka kundens beslut inför ett köp. LÄS MER