Sökning: "ledarstil företag"
Visar resultat 6 - 10 av 47 uppsatser innehållade orden ledarstil företag.
6. Vad kan kompetensutveckling ge? : - upplevelser av kompetensutveckling på individnivå
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och sociologiSammanfattning : Det upplevs bristande forskning om kompetensutvecklingens effekter, specifikt de effekter som sker på individnivå (Ellström & Kock, 2008; Jönsson & Schölin, 2013). Därför är syftet med den här studien att få en fördjupad förståelse för hur individen upplever vad kompetensutveckling kan ge. LÄS MER
7. Ledarskap på distans : Hur påverkar ledarskapsstilar anställdas prestation under distansarbete?
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Psykologiska institutionenSammanfattning : Distansarbete har blivit allt vanligare i samhället, speciellt under 2020då det har varit utbrott av Covid-19. Hur en god arbetsprestation kanupprätthållas även vid distansarbete blir en utmaning både för ledareoch medarbetare. LÄS MER
8. Ledarskap för ett lyckat CSR arbete : Ledarskapsstilar: nyckeln till medarbetarnas engagemang inom CSR
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Hållbarhet är ett ständigt förändringsarbete i och med sin komplexitet. För att kunna ta sig an denna komplexitet krävs det åtgärder för att bevara denna planet och dess framtid. LÄS MER
9. Så behåller vi Generation Z på arbetsplatsen : En kvalitativ studie om ledarens betydelse för Generation Zs motivation.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Problemformulering: Vilken betydelse har situationsanpassat ledarskap för Generation Zs motivation och för deras benägenhet att stanna kvar på arbetsplatsen? Syfte: Syftet med studien är att skapa förståelse och förklara vilken betydelse situationsanpassat ledarskap har för Generations Zs motivation och för deras benägenhet att stanna i revisionsbranschen. Genom ökad förståelse för betydelsen av situationsanpassat ledarskap för Generation Z ämnar studien till att utveckla ett teoretiskt ramverk för företag med medarbetare från Generation Z. LÄS MER
10. Företagsledarens roll vid riskhantering i en tjänstefierad organisation.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Background and problem More and more companies are now developing from only delivering a single product to now also deliver services. These transformations into servitization bring both risks and benefits to companies making the transition. The benefits of servitization is a well-defined area in the academic literature. LÄS MER