Sökning: "lina Andersson digital"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden lina Andersson digital.
1. Dagligvaruhandeln online : En kvalitativ studie om positiva och negativa upplevelser i de digitala skiftet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : E-handeln har efter pandemins utbrott genomgått en starkt framträdande förändring inom den svenska dagligvaruhandeln. Livsmedel har i motsats till andra branschorganisationer inom detaljhandeln inte uppnått samma tillväxt och det påvisas ett tydligt mönster att dagligvaruhandeln är på väg mot samma förändring. LÄS MER
2. Resilient Retailing: The effects of sustainability and omnichannel practices on resilience for retailers in Gothenburg
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The aim of this study is to gain understanding of in what ways sustainability and omnichannel practices could lead to greater organizational resilience in the retail industry. This study contributes to the field by studying the relationship between sustainability management and resilience in an overall retail setting. LÄS MER
3. Är framtidens mötesrum digitalt? En analys av organisationskulturens påverkan vid implementering av digitala möten på svenska högskolor
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The aim of this thesis is to gain a better understanding of how organizational culture affects the implementation of digital meetings at Swedish universities. Several universities in Sweden are working on implementing digital meetings in their organizations, which is why we chose three of them in our study. LÄS MER
4. Digitalisering och affärsrelationer : Hur påverkas företags affärsrelationer i samband med ökad digitalisering?
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Digitalisering innebär en stor förändring för samhället och kommer påverka hur företag gör affärer. Företag kommer behöva följa med i den digitala utvecklingen då förutsättningarna kommer förändras. LÄS MER
5. Information suppliers: May we have your attention, please? : Capabilities influencing the creating and sustaining of user attention
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Attention is a scarce resource. Information is abundant. In spite of everything the digital era promises, this abundance of information challenges the traditional rules of business. Research suggests that information consumes the attention of its users, why effective allocation of attention in organizations is imperative. LÄS MER