Sökning: "literature review of online marketing"

Visar resultat 6 - 10 av 52 uppsatser innehållade orden literature review of online marketing.

  1. 6. A  Study on the persuasiveness of male influencers on male followers in Sweden

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Pontus Henriksson; Karl Pålsson; [2021]
    Nyckelord :Digital marketing; Social media; Influencers; Persuasion; Purchase intention;

    Sammanfattning : Since influencer marketing is a relatively new term, there is a scarce theoretical foundation investigating the subject. Previous research has mainly focused on identifying female followers' behavior and how they are persuaded, fewer studies are on male followers and the ability of male influencers to influence their followers. LÄS MER

  2. 7. Staying competitive with the help of social proof - A quantitative study on the strength of different social proof tactics in an online context and the moderating effect of brand equity

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Marcus Hagström; Teo Bodin; [2021]
    Nyckelord :social proof; e-commerce; popularity information; customer reviews; brand equity;

    Sammanfattning : The recent growth in global e-commerce sales caused by the Coronavirus pandemic has created cause for retail brands to re-evaluate the employed social influence tactics on their online product pages in an effort to remain competitive. Two tactics which are commonly used on these online product pages are popularity information statistics and customer reviews. LÄS MER

  3. 8. Target your customer's contextually : Explaining contextual targeting’s effect within the banking market

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alex Berlin; Anton Johnsson; [2021]
    Nyckelord :Contextual targeting; Attitudes; Cognitive; Affective; Conative; Privacy concerns; Trust; Loyalty;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this explanatory study was to explain how contextual targeting affects customer attitudes, privacy concerns, trust, and loyalty.  Literature Review: The reviewed literature included concepts that are important within the banking market. LÄS MER

  4. 9. Från intern kund till slutkund : En studie om förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering, ett bidrag och en genomgång.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Gustav Ternander; Alexander Puhls; [2021]
    Nyckelord :Internal marketing; Customer orientation; External marketing; Employees; Service quality; Systematic literature review; Intern marknadsföring; Kundorientering; Extern marknadsföring; Medarbetare; Tjänstekvalité; Systematisk litteraturgenomgång;

    Sammanfattning : Frågeställningar:  Vad är förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering inom den svenska banksektorn? Vad finns det för kunskapsgap i förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering? Syfte: Syftet med denna studie är tvådelad. För det första syftar studien till att bidra med förståelse för hur förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering kan studeras genom empirisk granskning av teorier på en oprövad kontext. LÄS MER

  5. 10. Antecedents of Chinese millennial consumers' purchase intentions via following influencers' recommendations: the sports goods industry

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Xiangru Meng; Yue Xiao; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; Chinese millennials; TTI model; purchase intention; sports industry;

    Sammanfattning : Background In recent years, with the rapid development of e-commerce in China, various online media and digital social platforms have attracted more users, and online marketing has gradually replaced traditional marketing strategies. The increasing frequency of online shopping by Chinese consumers, especially millennials, presents a huge opportunity for influencer marketing. LÄS MER