Sökning: "litteraturstudie informatik"
Visar resultat 21 - 25 av 153 uppsatser innehållade orden litteraturstudie informatik.
21. Gamification på gymmet: Lärdomar från ett spelifierat gymmedlemskap
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Gamification, användningen av spelelement i icke-spelrelaterade system, har blivit ett vanligt sätt att försöka påverka systemanvändares beteende och motivation, och så även inom gym- och träningsområdet. Många implementeringar av gamification inom dessa kategorier görs dock utan eftertanke eller anpassning till målgrupp och användningsområde. LÄS MER
22. Faktorer som påverkar gruppdynamik och kommunikation inom IT-projektgruppen vid IT-baserat distansarbete : En fallstudie ur projektgruppsperspektiv på AFRY
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Distansarbete har varit ett alternativ för många under en lång tid, men de senaste åren har det blivit alltmer vanligt att arbeta hemifrån på grund av Covid-19 pandemin. IT-branschen har haft en mycket god möjlighet att arbeta hemifrån under denna tid. LÄS MER
23. Faktorer som bidrar till digital inkludering vid användning av e-legitimationer via kommunala e-tjänster : En fallstudie inom Malmö kommun
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Nästan allt vi gör på internet kräver att vi identifierar oss med e-legitimation. Ändå erbjuds nästan uteslutande bankernas e-legitimation (BankID) via offentliga e-tjänster, trots att BankID inte är något alla har möjlighet att få. LÄS MER
24. Designers makt till förändring på sociala medier : En litteraturstudie om visuellt innehålls negativa effekter på tonåringars självkänsla
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : In recent years social media use has increased rapidly among teenagers. Extensive research has shown that adolescence is a crucial time for development where teenagers are more susceptible to impressions and external influences. This study investigates the negative effects that highly visual social media use has on adolescents and their selfesteem. LÄS MER
25. För- och nackdelar med Gamification inom utbildning
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Gamification handlar om att motivera människor till att genomföra uppgifter med hjälp av spelelement i en icke-spelkontext. Användningen av Gamification blir allt vanligare på arbetsplatsen, under träning och inom utbildningen. Forskningen som inriktar sig på Gamification inom utbildning ökar snabbt, men resultaten verkar variera. LÄS MER