Sökning: "livsstil produkt"

Visar resultat 16 - 20 av 28 uppsatser innehållade orden livsstil produkt.

  1. 16. Naturligt och traditionellt eller äventyr och hälsa? En studie av de kulturella värden som framhävs i dagens matreklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Shugla Farouq; Kumri Altunkaynak; [2010]
    Nyckelord :Colin Campbell; Livsstilar; Kulturella värden; Reklamanalys; Matreklam; Matkonsumtion; TV-reklam; Moderna samhället; Konsumtionssamhället; Totalupplevelse; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Naturligt och traditionellt eller äventyr och hälsa? En studie av de kulturella värden som framhävs i dagens matreklam Författare: Kumri Altunkaynak 850402, Shugla Farouq 850407. Handledare: Tobias Linne. Syfte: Vår avsikt med denna studie är att analysera matreklam i tv och de olika kulturella värden som dyker upp i matreklamen. LÄS MER

  2. 17. Lurigt med Light – Hur marknadsförs lightprodukter som ett hälsosamt alternativt utan att, i lagens mening, vara vilseledande?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucy Nordqvist; Malin Thorsell Tauvon; Lina Rudin; [2009]
    Nyckelord :Marknadsföring; lightprodukter; hälsa; vilseledande; sötningsmedel; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Lurigt med Light – Hur marknadsförs lightprodukter som ett hälsosamt alternativt utan att, i lagens mening, vara vilseledande? Syftet med uppsatsen är att undersöka hur företag gör för att marknadsföra lightprodukter som del av en hälsosam livsstil utan att vara vilseledande. Uppsatsens teoretiska bas består av teori främst från semiotik och retorik men även om den perceptuella processen och hur reklam utformas i allmänhet. LÄS MER

  3. 18. Ursäkta mig företaget, men vart tog identiteten vägen?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sara Thelin; Emma Jonsson; [2008]
    Nyckelord :Branschglidning; utvidgning av sortimentet; livsstil; varumärken; varumärkesidentitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Allt fler företag utvidgar sitt sortiment till nya branscher de ursprungligen inte förknippas med. ICA har blivit bank, Statoil säljer inte längre bara bensin och H&M ska nu börja med heminredning. Företag satsar nu inte bara på en produkt utan vill sälja allt under samma tak: det pratas om varuhusens återkomst. LÄS MER

  4. 19. Strategier på en dynamisk marknad : en analys av skånska gardencenters och handelsträdgårdar

    L3-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Jennie Borg; [2008]
    Nyckelord :gardencenters; handelsträdgårdar; strategier;

    Sammanfattning : Garden center and market gardens are a growing trade, undergoing great changes with new actors and purchasing habits. The interest in gardens and plants is steadily increasing, official statistics show an increase of garden plants and flower consumption, of an annual 3 per cent. LÄS MER

  5. 20. Segmentering av miljöbilskonsumenten : - en beskrivande studie av 2000-talets tidiga miljöbilsköpare

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Henrik Brunström; Josefin Lövgren; [2008]
    Nyckelord :Miljöbil; Alternativt bränsle; Gas; Eko-lojal; Innovatörer; Tidiga anpassare; etanol;

    Sammanfattning : Det finns idag en ökande miljömedvetenhet i samhället där många börjat ifrågasätta den miljöpåverkan vi orsakar i världen genom det sätt vi lever. Ett hållbart samhälle är det självklara målet för många, men vi verkar ändå inte vara villiga att förändra vår livsstil trots alarmerande rapporter från forskarsamfundet världen över. LÄS MER