Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Unica : Hållbar kosmetika för hotell, resa och hem

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Lovisa Granlund; [2023]
    Nyckelord :Hållbarhet; Förpackning; Grafisk design; Plastfri livsstil; Visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Konsumenter stöter på mängder av förpackningar både i butik och via nätet. En förpackning har stor betydelse när det kommer till att återspegla en produkt och ett varumärke. LÄS MER

  2. 2. Ursäkta, får man lov att marknadsföra på detta viset? : en retorisk analys och kritisk diskursanalys av framställningen av vitt nikotinsnus av varumärket Volt i podcasten “Ursäkta”

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Klara Bergholtz; Emma Almers; [2023]
    Nyckelord :Nikotinsnus; podcast; livsstil; kritisk diskursanalys; retorisk analys; native advertising; marknadsföring; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats “Ursäkta, får man lov att marknadsföra på detta viset? En retorisk analys och kritisk diskursanalys av framställningen av det vita snuset Volt i podcasten ‘Ursäkta’” är skriven av Emma Almers och Klara Bergholtz, studenter vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds Universitet, inom ämnesområdet Medie- och Kommunikationsvetenskap. Uppsatsen redovisar hur vitt nikotinsnus, en produkt med kända hälsorisker, på ett väldigt lyckosamt sätt marknadsförs i modern, icke-visuell reklamfinansierad media. LÄS MER

  3. 3. “Vill man vara den här coola och snygga tjejen, ja då tarman en snus” : En kvalitativ studie av LYFTs reklamsamarbeten med influencers

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Madelene Wiig; Hanna Ekdahl; [2022]
    Nyckelord :influencer; Instagram; snus; marketing; LYFT;

    Sammanfattning : Syfte och problemformulering: Utifrån fallet tobaksfritt snus är syftet med denna studie att undersöka hur LYFT med hjälp av influencer marketing strategiskt positionerar sig mot specifika målgrupper genom skapandet av jaget och gestaltning av livsstilar. Samt syftar studien till att se hur potentiella konsumenterna uppfattar strategin och reklamsamarbetet. LÄS MER

  4. 4. LYFT - varumärket som startade snusapokalypsen : En kvalitativ studie om varumärket LYFTs marknadsföring ur ett etiskt perspektiv

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Ella Alvin; Linnéa Jarefjäll; [2020]
    Nyckelord :Marknadsföring; tobak; media; ungdomar; reklam;

    Sammanfattning : Den här undersökningen grundar sig i varumärket LYFT och marknadsföringen av deras nikotinpåsar ur ett etiskt perspektiv. Vi ansåg att det skulle vara intressant att få veta mer om hur konsumenterna själva ser på marknadsföringen av LYFT, vilka de riktar sin marknadsföring till och huruvida det är etiskt rätt att marknadsföra en beroendeframkallande produkt med hjälp utav bland annat influencers med en ung följarskara. LÄS MER

  5. 5. Omforma - Forskning genom design – en undersökning om omformning av oanvända produkter i hemmet

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Kajsa Hollsten; [2019]
    Nyckelord :Redesign; värde; behov; personlig design; critical design; holistiskt system; value; needs; citical design; holistic system;

    Sammanfattning : Våra hem fylls med produkter baserade på behov och önskemål och användningenav produkterna avtar efter en kortare tid då behovet att ersätta produkterna mednya känns lockande. Samhället är byggt för att avfallssystemet skall kunna ta övervåra produkter som vi inte längre använder. LÄS MER