Sökning: "luxury design"

Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden luxury design.

  1. 1. Färgval och egagerande produktinlägg på sociala kanaler. : En kvalitativ studie om hur färgval i produktpaketering hos lyxvarumärken kan förändra konsumenters engagemang på sociala kanaler

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jack Jerndorf; Zhoobin Kokabidanesh; [2023]
    Nyckelord :Engagement; Luxury products; Color theory; Package design; Social commers; Hedonic value; Engagemang; Lyxprodukter; Färgteori; Förpackningsdesign; Social commers; Hedoniskt värde;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har gjort att sociala kanaler blivit en mötesplats mellan konsumenter och varumärken. Konsumenter både interagerar och konsumerar på dessa kanaler idag vilket har gjort att många varumärken har handelsplatser kopplade till sociala kanaler. LÄS MER

  2. 2. Designing and evaluating distribution networks for luxury beds : A case study of Hästens Beds’ European distribution from the perspective of cost and delivery service

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling

    Författare :Sebastian Huss; Arvid Normann; [2023]
    Nyckelord :distribution; distribution network design; transport minimization; network structure; network optimization; decentralization; facility location; center of gravity;

    Sammanfattning : Hästens Beds is a Swedish luxury bed manufacturer, located in Köping, Sweden. They have a strong global presence, with Europe being the most mature and proven market. LÄS MER

  3. 3. Collaborative Couture: Decoding Relative Pricing Strategies and its Impact on Brand Equity

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucas Holmqvist Adolfsson; Gustaf Johnsson Wallin; Erik Bergtoft; [2023]
    Nyckelord :Co-Branding; Brand Equity; Brand Awareness; Brand Loyalty; Brand Associations; Perceived Quality; Relative Pricing; Luxury Fashion; Case Study; H M; Balmain; Adidas; Gucci; Fendi; Versace; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: This paper aims to analyze the relative pricing of co-branding collaborations in the fashion industry to gain a deeper understanding of the effects on their respective brand equity. Design/method: This paper adopts a qualitative approach involving case studies on several co-branding collaborations in the fashion industry (H&M x Balmain, Adidas x Gucci, Fendi x Versace). LÄS MER

  4. 4. LUXURY-FASHION.com : Hur modeföretag skapar lyx med pixeln som byggsten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Amanda Nord Lobos; Edvin Wincent; Samuel Martinez; [2023]
    Nyckelord :Luxury fashion; e-luxury; brand identity; cultural branding; brand management; Lyxmode; e-luxury; varumärkesidentitet; cultural branding; brand management;

    Sammanfattning : Modeindustrins lyxvarumärken har, trots sina avantgardistiska och flamboyanta förknippningar, ett varaktigt rykte om att vara konservativt inställda till förändringar av sina väletablerade affärsmodeller. Den digitala disruptionen som internets framfart innebar för modedetaljhandeln omfamnades likaså inte av lyxsegmentet förrän långt efter att resten av modeindustrin redan insett näthandelns enorma affärsmöjligheter. LÄS MER

  5. 5. Keeping Up With The Heritage : An exploration of consumers emotional connections to heritage luxury fashion brands on Instagram

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nathana Kauffmann; Fiona Byrne; Edith Andersson; [2022]
    Nyckelord :Brand Love; Brand Heritage; Luxury Fashion; Emerging Consumers; Visual Methods;

    Sammanfattning : Purpose The aim of this master’s thesis is to gain in-depth insight into the emotional connections of consumers to the brand heritage of luxury fashion brands. Another aim of the paper is to investigate how brand love is enriched by the communication of brand heritage dimensions on Instagram. LÄS MER