Sökning: "lyxprodukt"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet lyxprodukt.

  1. 1. Urbana nomader : Likheter och ojämlikheter på en rörlig bostadsmarknad

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Marie Ekblad; [2018]
    Nyckelord :Stockholm; bostad; flyttkedja; bostadsbrist; urban; nomad; kosmopolit; livsstil; bostadsmarknad; arkitektur; rendering; Tellus Towers; Norra tornen; Snabba hus; Continental Apartments; Tentafabriken; SSM; Oscar Properties; Axxonen; Brahe Suites; Altitude; Stockholmshus; allmännyttan; höghus; skyskrapa; konceptboende; premiumbostad;

    Sammanfattning : I det här examensarbetet i arkitektur analyseras en ny typ av bostäder i Stockholmsområdet: konceptboendet. Bostadstypen är skapad för en ”urban nomad”. LÄS MER

  2. 2. Allt är inte guld som glimmar - en studie i lyxprofilering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Behrens; Beatrice Udd; Tina Strid; [2010]
    Nyckelord :Lyx; lyxprodukt; lyxföretag; lyxbransch; lyxens karaktärsdrag; identitet; profil; lågpriskedjor; tillgänglighet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att, utifrån ett historiskt perspektiv, skapa en förståelse för om, och i så fall hur, förhållandet mellan lyxmodeföretagens identitet och profil har förändrats och reflektera över vilka konsekvenser denna utveckling skulle kunna få för lyxmodeföretagen i framtiden. Metod: Vår undersökningsdesign består av jämförande design och surveydesign. LÄS MER

  3. 3. Lyxprodukter - drog eller nödvändighet?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nicklas Abrahamsson; Sofia Sellman; Camilla Berglund; [2008]
    Nyckelord :Konsumentbeteende; varumärkesidentitet; konsumentidentitet; lyxsektorn; beroende; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna är uppsats är att undersöka i vilken grad en lyxprodukt kan påverka konsumentens identitet. Kan det gå så långt att behovet av att köpa lyxprodukter blir som en drog? Metod: Med primärdata bestående av intervjuer har vi använt oss av en kvalitativ och en kvantitativ metod. LÄS MER