Sökning: "målgrupp"
Visar resultat 6 - 10 av 1791 uppsatser innehållade ordet målgrupp.
6. Vad utelämnas? : - En kritisk granskning av sfi-läromedel
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Detta arbete är en kritisk textanalys av två läromedel avsedda för svenska för invandrare(SFI) kurs D. Analysen baseras på kritisk diskursanalys, normkritisk forskning ochkritiska vithetsstudier. LÄS MER
7. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER
8. Erfarenheter och uppfattningar av barndomstrauman, självskadebeteenden och relationen däremellan : Professionellas erfarenheter
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HälsohögskolanSammanfattning : Barndomstrauma är en av de identifierade folkhälsoutmaningar som samhället står inför. Dagens samhälle har öppnat upp för diskussion gällande den psykiska ohälsan, där ett självskadebeteende inkluderas. LÄS MER
9. Man är inte den viktigaste personen i det här, utan det är våldsutövaren själv : Socialarbetares komplexa arbete med våldsutövare
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Syftet med studien är att få en förståelse för socialarbetares arbete med våldsutövare samt hur de beskriver och bemöter våldsutövare som målgrupp. Studien utgår från en kvalitativ inriktning där semistrukturerade intervjuer genomfördes för att kunna besvara forskningens syfte. LÄS MER
10. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER