Sökning: "mångfald på arbetsplatsen"
Visar resultat 11 - 15 av 62 uppsatser innehållade orden mångfald på arbetsplatsen.
11. "Utmaningarna sitter i väggarna" - En fenomenologisk studie om mäns och kvinnors upplevda utmaningar i ledarskap inom Polismyndigheten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : En ledare har förmågan att motivera och influera för att leda organisationen framåt. Ledarskap skulle kunna involvera fler utmaningar än enbart de mest uppenbara. LÄS MER
12. Attityder kring etnicitet hos anställda på socialtjänsten & dess påverkan på mötet med klienter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Attityder kring etnicitet är en företeelse som förekommer i många sammanhang. I arbetet med människor är attityder kring etnicitet väsentligt för hur arbetsplatsen upplevs, både för anställda och klienter. LÄS MER
13. Mångfald i arbetsmarknaden : Ett osynligt tak för människor med utländsk härkomst
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Diskriminering är ett globalt fenomen som i dagens samhälle är oacceptabelt i många länder och kulturer. Det är något som drabbar många människor runt om i världen och många gånger är det av skäl man som person inte kan ändra på. LÄS MER
14. "Vad är viktigt i min anställning?" : En kvantativ studie utifrån ett medarbetarperspektiv
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : I dagens föränderliga arbetsmarknad där arbetstagare har en stor frihet att påverka sina egna arbetsliv ställs arbetsgivare ständigt inför nya utmaningar gällande att attrahera och behålla arbetskraft. Syftet med denna studie var att undersöka vad som utgör en attraktiv arbetsgivare ur ett medarbetarperspektiv samt hur en arbetsgivare kan arbeta för att behålla personal. LÄS MER
15. Förutsättningar och möjligheter att möta digitaliseringen på förskolan : En empirisk studie om blivande förskollärares uppfattningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : This study has a phenomenographic starting point that aims to investigate prospective preschool teachers' perceptions of their conditions and opportunities to meet digitization in the education at preschool. The target group for the study is prospective preschool teachers with previous experience of working in preschool, who are in the last semester of an experience-based preschool teacher program at a university in Sweden. LÄS MER