Sökning: "malmö integrering"
Visar resultat 1 - 5 av 151 uppsatser innehållade orden malmö integrering.
1. Digitaliseringens påverkan på matematikundervisning : Utmaningar och möjligheter ur lärares perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Under covid-19 ökade användandet av digitala verktyg och plattformar drastiskt och idag ser vi att pandemin satt en prägel på matematikundervisningen. Syftet med arbetet är att, med hjälp av en kunskapsöversikt, undersöka vilka utmaningar och möjligheter lärare möter i samband med användandet av digitala verktyg i matematikundervisning. LÄS MER
2. Var finns värdegrunden i SO-undervisningen?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med vår kunskapsöversikt är att kartlägga och diskutera vad forskningen lyfter om beröringspunkter mellan värdegrundsarbete och undervisning i de samhällsorienterade ämnena, genom att besvara följande frågeställningar: Vilka är beröringspunkterna mellan värdegrundsarbete och SO-undervisning? Hur arbetar lärare med skolans värdegrund i SO-undervisning? Genom en systematisk forskningsöversikt har vi utgått från syfte och frågeställning när vi sökt i svenska och internationella databaser, för att hitta relevanta vetenskapliga artiklar. Vårt urval av källor ligger till grund för resultat, slutsats och diskussion. LÄS MER
3. Elsparkcyklar : För ett integrerat transportnät
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Denna studie syftar till att belysa elsparkcykelns roll i transportplaneringen och arbetet med hållbara transportsystem. Mobilitet och tillgänglighet är faktorer som ligger till grund för människors val av resor och värderas därför högt inom städers transportplanering. LÄS MER
4. En inblick i hur lärare använder programmering som verktyg i sin matematikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : I detta examenarbete undersöks lärares beskrivningar av hur de använder programmering i matematikundervisningen på gymnasienivå. Arbetet undersöker även vilka förkunskaper och vilket stöd som lärare beskriver som nödvändigt för att genomföra detta. LÄS MER
5. Integrering av digital teknik i förskoleutbildning : En undersökning av pedagogiska metoder och strategier
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : The problem area that the study examines is how Lindström's (2008) theory and model can be conceptualized in the integration of digital technology and how it affects children's learning and development as well as preschool teachers' attitude to digital technology. This study is conducted both qualitative (semi-structured interviews) and quantitative (surveys) for empirical work. LÄS MER