Sökning: "management attraktioner"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden management attraktioner.

  1. 1. Värna Vårda Visa! : Bevarandet av kulturarv och dess roll inom upplevelseturismen ur ett producentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Victoria Blomberg; Julia Wolf; [2016]
    Nyckelord :Cultural Heritage; Interaction; Tourism; Experiences; Local History Society; Destination Development; Experience Consumption; heritage attractions; heritage tourism; Producer Perspective; Kulturarv; Interaktion; Turism; Upplevelser; Hembygdsförening; Destinationsutveckling; Upplevelsekonsumtion; Kulturarvs attraktioner; Kulturarvsturism; Producentperspektiv;

    Sammanfattning : Vår uppsats handlar om hembygdsföreningeni rollen som turistisk aktör. Vi granskar vilka drivkrafter som aktören uppvisar samt hur dessa påverkar synen på modernisering och digitalisering inom den egna föreningen. Vi vill också lyfta fram hembygdsförening som en vagga i vårt kulturarv. LÄS MER

  2. 2. Destinationsutveckling & destinationsmarknadsföring - Ett framgångskoncept för att attrahera resebolag?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofie Leghammar; Kristin Johansson; Josefine Schüler; [2009]
    Nyckelord :destinationsutveckling; destinationsmarknadsföring; resebolag; destinationer; platsköpare; Tourism; Turism; Management of enterprises; Företagsledning; management; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Hur destinationer arbetar med utveckling och marknadsföring för att attrahera turister är två välutforskade områden. Att se på destinationers utveckling och marknadsföring ur ett resebolags perspektiv är idag outforskat. LÄS MER

  3. 3. Ta för Dig av Eslöv! - Ett svenskt perspektiv på platsutveckling

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Kristin Holmquist; Sandra Friberg; Cajsa Moberg; [2009]
    Nyckelord :platsutveckling; differentiering; profilering; extern kommunikation; platsimage; platsprofil; Market study; Marknadsanalys; Development cooperation; Utvecklingssamarbete; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Ta för Dig av Eslöv! - Ett svenskt perspektiv på platsutveckling. Beskrivning: Kandidatuppsats inom programmet Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg. Författare: Sandra Friberg, Kristin Holmqvist och Cajsa Moberg. Handledare: Filippa Säwe och Hervé Corvellec. LÄS MER

  4. 4. SMÅORTSHOTELL - En undersökning om imageskapande.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Linda Andersson; Daniela Meza Reyes; Anna Ek; [2006]
    Nyckelord :småortshotell; image; samarbetsformer; strategiska allianser och word-of-mouth.; Tourism; Turism; Management of enterprises; Företagsledning; management; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Småortshotell har andra förutsättningar än storstadshotell för att kunna överleva. Det gäller både distansen till samt utbudsnivån i hotellen. Den geografiska placeringen gör att resenärer inte passerar dem utan gästerna kommer till småortshotellen för att uppleva deras utbud. LÄS MER