Sökning: "marketing reklambyråer"

Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden marketing reklambyråer.

  1. 6. On Brands and How They Are Adapted to Today’s Market

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesign

    Författare :Damian Goreczny; [2013]
    Nyckelord :Brand Identity; Branding; Marketing; Advertising; New Consumer;

    Sammanfattning : The main focus of this thesis is to study the efforts that marketers, companies, PR1- and advertising agencies are making in order to successfully evolve their brands in order to adapt them into today’s market. Today’s market is driven by the new consumer which is very different from its predecessor; consumers from just two decades ago. LÄS MER

  2. 7. Förändras för att förbli : Hur omvärldsfaktorer påverkar den svenska reklambyråbranschen

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Jonas Florhed; Matilda Tjernström; [2013]
    Nyckelord :tjänsteerbjudande; reklambyråer; marketing communications; service offering; advertising agencies; external factors; environmental analysis; business development; marknadskommunikation; omvärldsfaktorer; omvärldsanalys; affärsutveckling;

    Sammanfattning : Omvärldsfaktorer som företag står utan makt att direkt påverka förändrar ständigt det affärslandskap där företag vistas. Framför allt har den tekniska utvecklingen ständigt varit en stark drivkraft till organisatorisk förändring, både historiskt sett men även i modern tid. LÄS MER

  3. 8. Mind the Gap - En studie om samarbetet mellan byrå och kund

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Alexandra Bergkvist; Jenny Bernhardsson; My Lundberg; [2012]
    Nyckelord :Work process; Customer Relations; Gap; Deadweight; Overflow; Advertising agency; Arbetsprocess; kundrelation; gapet; dödvikt; spill; reklambyrå;

    Sammanfattning : Sammanfattning -  ”Mind the Gap”- En studie om samarbetet mellan byrå och kund. Seminarium: 31 maj 2012 Institution: Mälardalens högskola, Akademin för hållbar samhälls-och teknikutveckling Kurs: Kandidatuppsats i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring, 15 ECTS Författare: Alexandra Bergkvist, Jenny Bernhardsson, My Lundberg 21 April 1988   11 December 1987   23 September 1988 Handledare: Dan Linder Examinator: Cecilia Lindh Nyckelord: Arbetsprocess, kundrelation, gapet, dödvikt, spill, reklambyrå Problem: Studien behandlar relationen mellan reklambyråer och deras kunder, vilka problem som kan uppstå i samarbetsprocessen samt hur det är möjligt att undvika problem och därigenom ge förslag på eventuella förändringar i samarbetet. LÄS MER

  4. 9. Att attrahera de mänskliga sinnenaför att stärka ett varumärke : En studie kring användning, möjligheter och risker med sinnesmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Industriell marknadsföring och industriell ekonomi

    Författare :Malin Jonsson; Jenny Netzler; [2011]
    Nyckelord :Sensory Marketing; Sensory Strategies; Sensory Expressions; Sensory Impressions; Servicescape; Sight; Hearing; Smell; Taste; Touch; Brand Strategy; sinnesmarknadsföring; sinnesstrategi; sinnesuttryck; sinnesintryck; upplevelserum; synsinnet; ljudsinnet; luktsinnet; smaksinnet; känselsinnet; varumärkesstrategi;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka hur reklambyråer strategiskt tänker och praktiskt användersig av syn, hörsel, lukt, smak och känsel i marknadsföring av sina kunders varumärken samt undersöka vilka möjligheter och risker som finns med sinnesmarknadsföring. Metod: Studien följer den hermeneutiska vetenskapsinriktningen och har genomförts utifrån en kvalitativmetodansats där litteraturstudier och intervjuer genomförts. LÄS MER

  5. 10. Kontroll och kreativitet: En fallstudie av tre reklambyråer

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Arvid Stenback Lund; Jakob Tardelius Hemborg; [2010]
    Nyckelord :creativity; management control; management accounting; budgeting; creative process;

    Sammanfattning : There is consensus in research, policy, business and many other areas around the benefits of creativity. Previous research shows that creativity is only spurred under certain conditions. Usually creativity is not associated with concepts such as control, deadline or cost effectiveness. LÄS MER