Sökning: "marknadsföra konst"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden marknadsföra konst.

  1. 1. KONSTRUKTIONEN AV EN KARRIÄRKVINNA : Hur har Gina Tricot konstruerat en “karriärkvinna” i sin reklamkampanj "Power suits starring Bianca"?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Isabella Wulff; Alice Malmström; [2022]
    Nyckelord :Representation; Construction; Career woman; Advertising images; Female ideal; Semiotic textanalysis; Career.; Representation; Konstruktion; Karriärkvinna; Reklambilder; Kvinnligt ideal; Semiotisk textanalys; Karriär.;

    Sammanfattning : Varje dag refererar och associerar individer till reklambilder i sin vardag (Fagerström och Nilson, 2008). Syftet med examensarbetet är att undersöka hur Gina Tricot konstruerar en karriärkvinna i sin reklamkampanj Power suits starring Bianca. LÄS MER

  2. 2. Trovärdighetens roll för influencer marketing inom NFT : En kvalitativ studie av hur influence marketing påverkar konsumenternas attityd och trovärdighet gentemot marknadsförda Non-Fungible Token (NFT) projekt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Armin Hosseini Akram; Oktay Saygin; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Non-Fungible Token; NFT; Credibility; Attitude; Influence; Effect; Impact; Crypto; NFT project; Expertise; Influencer Marketing; Non-Fungible Token; NFT; Trovärdighet; Attityd; Påverkan; Krypto; NFT-projekt; Expertis;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur influencer marketing påverkar konsumenternas attityd och trovärdighet gentemot marknadsförda Non-Fungible Token (NFT) projekt. Begreppet influencer marketing syftar till marknadsföringsstrategin som handlar om att utveckla relationer med influencers som sedan marknadsför en produkt eller varumärke för att påverka sina följare. LÄS MER

  3. 3. Uppfattningar om plop art och offentlig miljö - En fallstudie inriktad på konstverket Points of view på Konsthallstorget i Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Marianne Bosma; Madeleine Granholm; [2019]
    Nyckelord :Offentlig plats; Offentlig konst; Plats; Platsspecifik; Kulturpolitik; Plop art; Stadsplanering; Kritik; Postmodernism;

    Sammanfattning : SammanfattningDenna fallstudie syftar till att undersöka den postmoderna abstrakta skulpturen som ett intressant fenomeninom området byggd miljö och den offentliga nutidskonsten. Genom vår frågeställning undersöker vimänniskors uppfattning om vad en plop art är och hur den passar in i den miljön där den står. LÄS MER

  4. 4. Konst i stadens offentliga rum: en studie om offentlig konst och dess betydelse för människan och staden

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Elise Jönsson; [2017]
    Nyckelord :Public space; Public art; accessibility; identity; conflict;

    Sammanfattning : Studien syftar till att få en fördjupad förståelse för relationen mellan nutida konst ochstadsrum. Uppsatsen fokuserar vid att se på det offentliga rummet som en social processsom produceras och reproduceras i mötet mellan människan och den fysiska platsen. LÄS MER

  5. 5. Att effektivt marknadsföra Junebuds spel MilMo med sociala medier : Marknadsföring av ett gratis socialt massivt multiplayer online spel för barn och ungdomar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Sara Casén; [2010]
    Nyckelord :Dataspelsutveckling; Facebook; Viral Marketing; Free to Play;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet utfördes från februari till mitten av april, våren 2010 på företaget Junebud. Jag arbetade efter hypotesen att en stark närvaro på sociala medier har en positiv effekt på aktiviteten på spelets hemsida samt för att få nya spelare att hitta till spelet. LÄS MER