Sökning: "marknadsföra tjänster"
Visar resultat 26 - 30 av 86 uppsatser innehållade orden marknadsföra tjänster.
26. Det nya hotet mot användarens integritet : En studie om individanpassad reklam på Facebook
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Problem: Vid accepterandet av användarvillkor och cookies på Facebook får företag information om respektive användare och kan därmed skapa individanpassad reklam, något som kan uppfattas som integritetskränkande. Syfte: Analysera och beskriva användarens beteende och vidare kunskap om individanpassad reklam, via cookies, på Facebook. LÄS MER
27. Marabou Black, med avsikt att lura sin publik : En kvalitativ analys av debatten efter vilseledande PR-utövande
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Den 18 mars 2013 meddelar den folkkära artisten Tommy Nilsson att han byter namn till Black och väljer en mörkare och hårdare image. Reaktionerna låter inte vänta på sig och under dagen går nyheten varm i svensk media. LÄS MER
28. Öka försäljningen genom effektiv marknadsföring av innovationer : En studie på U&Me hotell
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Innovationer används allt mer för att underlätta för konsumenter och öka konkurrensfördelar hos företag. Innovativa lösningar har ökat i hotellindustrin och studiens uppdragsgivare, U&Me hotellet blev 2015 utsedda till världens andra mest innovativa hotell. LÄS MER
29. Verksamheters optimala läge i staden och hur de är lokaliserade idag : en fallstudie av sex medelstora städer i Skåne
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap; Lunds universitet/Lantmäteri (CI)Sammanfattning : This study aims to explain the structure and content of Swedish city centres. The distribution and density of commercial activities in the cities are analysed with network constrained methods (Kernel density estimation, Ripley’s K-function and centrality measures) in GIS-programs. LÄS MER
30. Hessel Translations : En undersökning kring hur man utvecklar design och marknadsföring av en webbplats för översättning mellan språk
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Detta examensarbete redovisar processen att utveckla en webbplats vars syfte är att marknadsföra en frilansande översättare. Syftet med rapporten är att undersöka vilka delar och komponenter av en sådan webbplats som är viktiga att presentera för eventuella beställare. LÄS MER