Sökning: "marknadsföra tjänster"

Visar resultat 26 - 30 av 86 uppsatser innehållade orden marknadsföra tjänster.

  1. 26. Det nya hotet mot användarens integritet : En studie om individanpassad reklam på Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Jessica Boström; Beatrice Svedlund; [2017]
    Nyckelord :Social media; Facebook; personalized advertising; cookie; Integrity and behavior; Sociala medier; Facebook; individbaserad reklam; cookies; integritet och beteende;

    Sammanfattning : Problem: Vid accepterandet av användarvillkor och cookies på Facebook får företag information om respektive användare och kan därmed skapa individanpassad reklam, något som kan uppfattas som integritetskränkande. Syfte: Analysera och beskriva användarens beteende och vidare kunskap om individanpassad reklam, via cookies, på Facebook. LÄS MER

  2. 27. Marabou Black, med avsikt att lura sin publik : En kvalitativ analys av debatten efter vilseledande PR-utövande

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Elin Johansson; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den 18 mars 2013 meddelar den folkkära artisten Tommy Nilsson att han byter namn till Black och  väljer en mörkare och hårdare image. Reaktionerna låter inte vänta på sig och under dagen går nyheten varm i svensk media. LÄS MER

  3. 28. Öka försäljningen genom effektiv marknadsföring av innovationer : En studie på U&Me hotell

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Fredrik Wik; Maria Brand; [2016]
    Nyckelord :teknologi; innovationsspridningsprocessen; innovation; self-service; hotell; teknologiska acceptans modellen; digitalisering; konsumentens beslutprocess; hotellattribut;

    Sammanfattning : Innovationer används allt mer för att underlätta för konsumenter och öka konkurrensfördelar hos företag. Innovativa lösningar har ökat i hotellindustrin och studiens uppdragsgivare, U&Me hotellet blev 2015 utsedda till världens andra mest innovativa hotell. LÄS MER

  4. 29. Verksamheters optimala läge i staden och hur de är lokaliserade idag : en fallstudie av sex medelstora städer i Skåne

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för naturgeografi och ekosystemvetenskap; Lunds universitet/Lantmäteri (CI)

    Författare :Ebba Gröndahl; Frida Thorman; [2016]
    Nyckelord :point pattern analysis; city planning; network analysis; urban development; GIS; optimal localisation; store location; Earth and Environmental Sciences; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This study aims to explain the structure and content of Swedish city centres. The distribution and density of commercial activities in the cities are analysed with network constrained methods (Kernel density estimation, Ripley’s K-function and centrality measures) in GIS-programs. LÄS MER

  5. 30. Hessel Translations : En undersökning kring hur man utvecklar design och marknadsföring av en webbplats för översättning mellan språk

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Jesper Håkansson; [2015]
    Nyckelord :Translation; Usability; Translation Quality Assessments; TQA; WordPress; one-pager; Översättning; användbarhet; översättningskvalité; kvalitetsindikatorer; WordPress; one-pager;

    Sammanfattning : Detta examensarbete redovisar processen att utveckla en webbplats vars syfte är att marknadsföra en frilansande översättare. Syftet med rapporten är att undersöka vilka delar och komponenter av en sådan webbplats som är viktiga att presentera för eventuella beställare. LÄS MER