Sökning: "marknadsföra tyskland"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden marknadsföra tyskland.

  1. 1. Influencer marketing - marknadsföringsmetod "i samarbete med" marknadsföringslagen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Stina Schylander; [2022]
    Nyckelord :marknadsföring; influencer marketing; reklamidentifiering; komparativ rätt; comparative law; rättsvetenskap; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As internet has started to grow, more and more tradesmen have started to make use of social media as a platform to market their businesses. A major user of social media are influencers and a new marketing model called influencer marketing has been developed on the internet. LÄS MER

  2. 2. Två sidor av samma mynt : att marknadsföra översatt litteratur

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Jana Rüegg; [2014]
    Nyckelord :översättning; marknadsföring; please-insert; litteratursociologi; Tyskland; bokmarknad; litteratur; transnationella flödet; förlag; genre; Casanova; Genette;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Turism i Stockholms skärgård : - ur ett exportmognadsperspektiv 

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Anna Boustedt; Susanne Löfgren; [2011]
    Nyckelord :Skärgårdsturism; Destinationsutveckling; Destinationsmarknadsföring; Exportmognad; Internationalisering; Öppen Skärgård; Visit Skärgården; Scandinavian Islands.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens syfte är att undersöka och analysera hur nyckelaktörer arbetar med att göra Stockholms skärgård till en exportmogen turistdestination. För att uppnå detta syfte har vi utgått från forskningsfrågan: ·     Hur arbetar Stockholm skärgårds nyckelaktörer med destinationsutveckling och destinationsmarknadsföring för att attrahera fler internationella besökare?                                                                                                                         Sverige som turistdestination har ökat markant i attraktionsvärde under de senaste åren, och därför måste Sverige kunna leverera mer exportmogna destinationer, så vi kan möta de utländska besökarnas behov och krav. LÄS MER

  4. 4. Tillståndsprövning vid avsiktlig utsättning av genetiskt modifierade organismer i miljön

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Thomas Ogard; [2006]
    Nyckelord :Miljörätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Genteknik innebär både möjligheter och risker. Såväl möjligheterna som ris-kerna är så betydande att det rimligen inte går att negligera dem. LÄS MER

  5. 5. Trender på den svenska perennamarknaden

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Crop Science

    Författare :Carina Alaby; [2005]
    Nyckelord :perennamarknaden; trender; trendmarknadsföring; trendsättare; trädgrårdsmedia;

    Sammanfattning : I detta arbete har jag undersökt vilka trender som råder på den svenska perennamarknaden 2005. Bakgrunden till mitt ämnesval är mitt intresse för marknadsföring och perenner. Mitt syfte har varit att få förståelse för vilka faktorer som inverkar på trenderna, hur trenderna uppstår och hur de ser ut idag. LÄS MER