Avancerad sökning

Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 16. Den"nye" mannen- når klädkedjor som H&M en potentiell storkund som den ”nye” mannen genom sin marknadskommunikation?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Carolina Viklund; Johanna Jönsson; Andreas Gunnarsson; [2007]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; Manlighet; Klädbranschen; H M; Reklamutformning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna uppsat's är att analysera H&M: 's reklam samt undersöka hur en effektiv marknadskommunikation inom klädbranschen kan utforma's gentemot den ”nye” mannen, 16-35 år. Metod Genom att utgå från en abduktiv forskningsansat's har en kvalitativ undersökning genomfört's. LÄS MER

  2. 17. Tysk jätte med goda förutsättningar? : En marknadsanalys av nyetablerade Media Markt

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Michelle Endre; Layla Mohamed; [2007]
    Nyckelord :Företagsekonomi; marknadsföring; Media Markt; Elgiganten;

    Sammanfattning : Trots att vi idag konsumerar hemelektronikprodukter som aldrig förr står hemelektronikbranschen inför en tuff framtid. Dagens största aktörer Elgiganten, Siba och ONOFF har fått en ny stor aktör att konkurrera med, den tyska lågpriskedjan Media Markt. LÄS MER

  3. 18. Var kommer din attityd ifrån? : En undersökning om varumärkesattityder hos ungdomar på glesbygden och i storstaden

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Klara Lundquist; [2007]
    Nyckelord :attityder; ungdomar; tonåringar; varumärken; kulturskillnader; kultursociologi; kultur; varumärkesattityder;

    Sammanfattning : I denna uppsats har jag fått möjligheten att gå vidare och undersöka ett ämne som jag anser vara oerhört intressant och inte minst viktigt inom marknadsföring. Uppsatsen hanterar vikten av kulturskillnader även inom ett litet land som Sverige och hur dessa påverkar utvecklingen av attityder. LÄS MER

  4. 19. Mellanskog medlemmars och medarbetares inställning till SMS och e-post : en fallstudie

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Resource Management

    Författare :Mattias Morberg; [2007]
    Nyckelord :skogsägare; kommunikation; marknadsföring; enkät; trådlösa media;

    Sammanfattning : Communication, information and marketing are three of the main prerequisites for companies that want to increase their turnover. The everyday work for a Forest Manager within the forest owners' association Mellanskog consists to a large part of interpersonal communication, either by close vicinity contact or by phone calls. LÄS MER

  5. 20. Intern marknadsföring leder till servicekvalitet : En fallstudie av Jerns

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Camilla Olofsson; Ida Koolmeister; [2007]
    Nyckelord :Intern marknadsföring; servicekvalitet;

    Sammanfattning : Den svenska detaljhandelns försäljning har stadigt ökat under de senaste åren. En av de starkaste tillväxterna under år 2006 står skobranschen för. Svenskar i gemen konsumera mer och intresset för skor har aldrig varit större. LÄS MER