Avancerad sökning
Visar resultat 16 - 20 av 21 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
16. Den"nye" mannen- når klädkedjor som H&M en potentiell storkund som den ”nye” mannen genom sin marknadskommunikation?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte Syftet med denna uppsat's är att analysera H&M: 's reklam samt undersöka hur en effektiv marknadskommunikation inom klädbranschen kan utforma's gentemot den ”nye” mannen, 16-35 år. Metod Genom att utgå från en abduktiv forskningsansat's har en kvalitativ undersökning genomfört's. LÄS MER
17. Tysk jätte med goda förutsättningar? : En marknadsanalys av nyetablerade Media Markt
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Trots att vi idag konsumerar hemelektronikprodukter som aldrig förr står hemelektronikbranschen inför en tuff framtid. Dagens största aktörer Elgiganten, Siba och ONOFF har fått en ny stor aktör att konkurrera med, den tyska lågpriskedjan Media Markt. LÄS MER
18. Var kommer din attityd ifrån? : En undersökning om varumärkesattityder hos ungdomar på glesbygden och i storstaden
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, EHVSammanfattning : I denna uppsats har jag fått möjligheten att gå vidare och undersöka ett ämne som jag anser vara oerhört intressant och inte minst viktigt inom marknadsföring. Uppsatsen hanterar vikten av kulturskillnader även inom ett litet land som Sverige och hur dessa påverkar utvecklingen av attityder. LÄS MER
19. Mellanskog medlemmars och medarbetares inställning till SMS och e-post : en fallstudie
L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Resource ManagementSammanfattning : Communication, information and marketing are three of the main prerequisites for companies that want to increase their turnover. The everyday work for a Forest Manager within the forest owners' association Mellanskog consists to a large part of interpersonal communication, either by close vicinity contact or by phone calls. LÄS MER
20. Intern marknadsföring leder till servicekvalitet : En fallstudie av Jerns
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Den svenska detaljhandelns försäljning har stadigt ökat under de senaste åren. En av de starkaste tillväxterna under år 2006 står skobranschen för. Svenskar i gemen konsumera mer och intresset för skor har aldrig varit större. LÄS MER