Sökning: "marknadsföring naturturism"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden marknadsföring naturturism.

  1. 1. Besöksnäringens roll i utvecklingen : En studie om besöksnäringens roll i Värmlands regionala utveckling, hållbarhet  och dess marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jenny Andersson; Andreas Westby; [2022]
    Nyckelord :Sustainable Regional Development;  Destination Development; Marketing Communication; Culture and Nature Tourism; Hållbar Regional utveckling; Destinationsutveckling; Marknadsföring Kommunikation; Kultur- och Naturturism;

    Sammanfattning : Regional utveckling är ett område som enligt tidigare forskning uppfattas som komplext ämne, där många faktorer är med och påverka, där besöksnäringen är något som kan påverka regional utveckling i både regionen och utanför. I den regionala utvecklingen finns även faktorer kring styrning, marknadsföring och kommunikation som kan påverka hur destinationer påverkas av besöksnäringen, samt vilka resurser som kan användas i de olika områdena. LÄS MER

  2. 2. Jaktturismen i Småland : En induktiv studie om marknadsföringsaktiviteter av småländsk jaktturism

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Iza Täck; [2020]
    Nyckelord :Jaktturism; marknadsföring; brand image; jakt; jaktresor;

    Sammanfattning : Jakt har varit en viktig del av Sverige sedan stenåldern, även om dess karaktär har förändrats sedan dess. Eftersom jakt länge har varit en uppenbar del av Sverige uppstod intresse för fenomenet jaktturism. Studien fokuserar på jaktturism i Småland, ett landskap som det inte har skrivits så mycket om när det gäller jakt. LÄS MER

  3. 3. Reko Eko - Glamping ur ett miljövänligt perspektiv : En kvalitativ studie som belyser ekologiskt hållbarnaturturism i form av glampingTurismvetenskap

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Hjert; William Nygren; [2020]
    Nyckelord :Glamping; Environment; Ecological sustainability; Sustainability; Nature Tourism; Outdoor life; Green Marketing; Green Branding and Green Washing; Glamping; Ekologisk hållbarhet; Hållbarhet; Naturturism; Friluftsliv; Grön Marknadsföring; Green Branding och Green Washing.;

    Sammanfattning : I denna studie har glampingkonceptet studerats utifrån ett ekologiskt hållbarhetsperspektiv som fördjupat sig i svenska glampingföretags praktiska arbetsstrategier för att värna om miljön som glampingen äger rum i, samt hur hållbarhet är framträdande i aktörernas marknadsföring. Vårt intresse till studiens ämne baserades på nyfikenhet kring naturturismens ökande efterfrågan och hur det kommer att påverka den svenska naturen. LÄS MER

  4. 4. Att skapa en produkt av vanlig natur. Exempel Örkelljunga

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Gustav Dohn; Oskar Siegel; [2016]
    Nyckelord :Örkelljunga; Varumärkesuppbyggnad; Varumärke; Platsmarknadsföring; Intern marknadsföring; Natur; Naturturism; Landsbygdsturism; Turism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Globalization has led to an increase in competition between places in hopes of attracting mobile capital and investments as well as new inhabitants and tourists. Nature-based tourism has become one of the most steadily growing markets for tourism in Europe. LÄS MER

  5. 5. Upplevelseturism : En uppsats om hur upplevelser bidrar till marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Evelina Björklund; Frida Hjellström; [2016]
    Nyckelord :Upplevelseturism; experience; natur; marknadsföring; upplevelse; turism; naturturism; landsbygd; word of mouth; upplevelseindustrin;

    Sammanfattning : Naturturism är en trend som ökar i efterfrågan världen över och det är främst naturupplevelser som eftertraktas. En upplevelse är något som sker under en specifik tid i ett upplevelserum och som är för kunden unik och personlig. LÄS MER