Sökning: "marknadsföring naturturism"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden marknadsföring naturturism.
1. Besöksnäringens roll i utvecklingen : En studie om besöksnäringens roll i Värmlands regionala utveckling, hållbarhet och dess marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Regional utveckling är ett område som enligt tidigare forskning uppfattas som komplext ämne, där många faktorer är med och påverka, där besöksnäringen är något som kan påverka regional utveckling i både regionen och utanför. I den regionala utvecklingen finns även faktorer kring styrning, marknadsföring och kommunikation som kan påverka hur destinationer påverkas av besöksnäringen, samt vilka resurser som kan användas i de olika områdena. LÄS MER
2. Jaktturismen i Småland : En induktiv studie om marknadsföringsaktiviteter av småländsk jaktturism
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Jakt har varit en viktig del av Sverige sedan stenåldern, även om dess karaktär har förändrats sedan dess. Eftersom jakt länge har varit en uppenbar del av Sverige uppstod intresse för fenomenet jaktturism. Studien fokuserar på jaktturism i Småland, ett landskap som det inte har skrivits så mycket om när det gäller jakt. LÄS MER
3. Reko Eko - Glamping ur ett miljövänligt perspektiv : En kvalitativ studie som belyser ekologiskt hållbarnaturturism i form av glampingTurismvetenskap
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : I denna studie har glampingkonceptet studerats utifrån ett ekologiskt hållbarhetsperspektiv som fördjupat sig i svenska glampingföretags praktiska arbetsstrategier för att värna om miljön som glampingen äger rum i, samt hur hållbarhet är framträdande i aktörernas marknadsföring. Vårt intresse till studiens ämne baserades på nyfikenhet kring naturturismens ökande efterfrågan och hur det kommer att påverka den svenska naturen. LÄS MER
4. Att skapa en produkt av vanlig natur. Exempel Örkelljunga
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Globalization has led to an increase in competition between places in hopes of attracting mobile capital and investments as well as new inhabitants and tourists. Nature-based tourism has become one of the most steadily growing markets for tourism in Europe. LÄS MER
5. Upplevelseturism : En uppsats om hur upplevelser bidrar till marknadsföring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Naturturism är en trend som ökar i efterfrågan världen över och det är främst naturupplevelser som eftertraktas. En upplevelse är något som sker under en specifik tid i ett upplevelserum och som är för kunden unik och personlig. LÄS MER