Sökning: "marknadsföring upplägg"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden marknadsföring upplägg.

  1. 6. Unga kvinnliga filmare – en satsning för framtiden? : En undersökning av regionala talangprojekt som ett verktyg för jämställdhet inom svensk filmpolitik

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Bildproduktion

    Författare :Amanda Söderberg; [2016]
    Nyckelord :Kvinnor och filmindustrin; jämställdhet; film; Sverige; Svenska Filminstitutet; kulturdepartementet; binära oppositioner; empowerment; det läckande röret;

    Sammanfattning : Svenska Filminstitutet (SFI) tilldelades mellan 2010 och 2015 sammanlagt 7,6 miljoner kronor från kulturdepartementet som ett led i uppdraget att stärka unga kvinnors filmskapande. Den här uppsatsen behandlar fyra regionala satsningar som genomförts av Film i Dalarna (FiD), i samarbete med tre andra regionala filmresurscentrum, som en del av detta uppdrag. LÄS MER

  2. 7. Marknadsföring via Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :TIM WIKLUND; CHRISTIAN DAHL; [2014]
    Nyckelord :startup-bolag; sociala medier strategi; Instagram; marknadsföring;

    Sammanfattning : Rapport syftar till att undersöka hur Instagram kan användas i marknadsföringssyfte för startup-bolag. Rapporten är en aktionsforskning eftersom den skrivs i samarbete med författarnas eget företag, Made in Majorna. Som startup-bolag har vi en begränsad budget till marknadsföring och vår största marknadsföringskanal är Instagram. LÄS MER

  3. 8. Thanks If – a study of marketing in Swedish podcasts

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Carl-Johan Bondeson; Johan Lindqvist; [2014]
    Nyckelord :Podcast; kommunikation; sponsring; produktplacering; opinionsledare; receptionsanalys;

    Sammanfattning : Svenska podcaster har exploderat i popularitet de senaste är en och till följd av detta har också intresset för att nyttja mediet som marknadsföringskanal vuxit. I nuläget saknas konsekventa normer för hur producenter av podcaster och deras sponsorer ska göra när reklambudskapen presenteras. LÄS MER

  4. 9. Vägen till en lyckad kampanj utan starka ekonomiska muskler : En rekommendation för kampanjarbete

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Cecilia Wihlborg; [2013]
    Nyckelord :Kampanj; guerillamarknadsföring; word of mouth; low cost campaigns; sociala medier; Glasbranschföreningen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Cecilia Wihlborg Titel: Vägen till en lyckad kampanj utan starka ekonomiska muskler – En rekommendation för kampanjarbete Kandidatuppsats: M Kand, 15 hp Handledare: Sven Ross Period: Vårterminen 2013 Problem/Bakgrund: Denna uppsats skrivs på uppdrag av bransch- och arbetsgivarorganisationen Glasbranschföreningen (GBF). Organisationen upplever ett behov av strategi, tips och råd för hur de ska arbeta med kampanjer framöver. LÄS MER

  5. 10. Mervärdesskatt på elektroniska tjänster – förmedling och omsättningsland : Vem säljer till konsumenten vid förmedling av elektroniska tjänster?

    Magister-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Karl-Magnus Sahlén; [2011]
    Nyckelord :moms; mervärdesskatt; förmedling; elektronisk; tjänst; eu-rätt; skatterätt;

    Sammanfattning : Program och spel, eller kort sagt appar, till så kallade smartphones har på kort tid blivit en allt större och mer lukrativ marknad för utvecklare av sådana program och spel. Försäljningen av dessa appar sker allt som oftast via olika marknadsplatser där konsumenten blir presenterad för appar från ett stort antal olika utvecklare. LÄS MER