Sökning: "marknadsföring upplägg"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden marknadsföring upplägg.

  1. 11. Marknadsföring som vägledning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Gerhard Gunnarsson; Stefan Mårtensson; [2008]
    Nyckelord :Sökbild; Påverkansfaktorer; Industriprogrammet; Teknikcollege; Gymnasieval; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Undersökningen har fokuserat på hur Industriprogrammet marknadsförs vid en gymnasieskola som har lyckats vända en negativ sökbild till en positiv. Vi har undersökt hur skolan marknadsfört programmet, samt vilka påverkansfaktorer som spelar in i individens gymnasieval. LÄS MER

  2. 12. Marknadsföring av herrmodevarumärken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Winnberg; Lisa Nordström; Anna Stanojevic; [2007]
    Nyckelord :marknadsföring; varumärke; mode; publicitet; kommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att med en explorativ ansats belysa den svenska herrmodemarknaden samt herrmodeföretags användning av publicitet. En kombination av kvalitativa och kvantitativa metoder i form av en fallstudie, personliga intervjuer, onlineintervjuer, enkäter samt telefonintervjuer utgör studiens metoder. LÄS MER

  3. 13. Skatteeffekter vid avyttring av aktier i fåmansföretag : En studie av de nya 3:12-reglerna

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Björn Svedberg; Martin Johansson; Thomas Larsson; [2006]
    Nyckelord :skatteregler; 3:12; aktiebolag; skatt; fåmansföretag; fåmansbolag; 3:12-reglerna; 3:12-regler; kapitalvinst; avyttring; utdelning; bolag; redovisning; revision; revisionsplikt; företagsekonomi; marknadsföring; ifrs; ias; abduktion; induktion; deduktion; organisation; jämställdhet; arbetsrätt; aktiebolagslagen; skatt; skatterätt; ekonomi; inkomstskattelagen;

    Sammanfattning : Från och med den 1 januari 2006 har skattereglerna för ägarna av fåmansbolag förändrats i och med införandet av nya 3:12-regler. Med de gamla reglerna var det oftast mest lönsamt att ta ut företagets överskott som en kapitalvinst genom avyttring av aktier. LÄS MER

  4. 14. Skyddet av TV-format vid licensiering

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sofie Strempel; [2004]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under senare �r har konkurrensen mellan TV-kanaler �kat kraftigt, inte minst efter det att det statliga monopolet p� TV-s�ndningar har h�vts. Detta har lett till en fokusering p� att skapa program som kan locka s� m�nga tittare som m�jligt. LÄS MER