Sökning: "marknadsföringsansvarig"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet marknadsföringsansvarig.

  1. 1. Bakom bilden : En semiotisk bildanalys som analyserar hur Way Out West visuellt framställer kvinnliga och manliga artister i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Damlin; Nelly Franzén; Annie Frivold; [2020]
    Nyckelord :Representation; semiotics; social constructions; stereotypes; idealization; faceism; Representation; semiotik; sociala konstruktioner; stereotyper; idealization; faceism;

    Sammanfattning : Men and women have been represented in different ways in media for a long time. Images and visual documents are important tools for companies in marketing so that they can convey their messages in the most desirable and presentable way possible (Ekström, Ottosson & Parment 2017). LÄS MER

  2. 2. Svenska Turistföreningens marknadsföring : Hur man inom STF arbetar med att attrahera utländska gäster

    Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Marga Elisabeth Dickmann; [2013]
    Nyckelord :STF; vandrarhem; marknadsföring; målgrupp; utländska besökare;

    Sammanfattning : Hur arbetar den svenska turistföreningen (STF) med att attrahera utländska turister till Sverige? Hur arbetar Kaptenshamn Hotell & Vandrarhem Halmstad som STF-anslutet vandrarhem med marknadsföring på lokal nivå? Lyckas STF att attrahera utländska gäster med hjälp av sin marknadsföring? Uppsatsen innehåller både kvalitativa och kvantitativa metoder. Den kvantitativa enkätundersökningen stödjer de kvalitativa intervjuerna med STFs marknadsföringsansvarig och en vandrarhemsägare. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföringsstrategier

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Cecilia Braun Holm; Anna Vecchi; Louise Al Berakdar; [2012]
    Nyckelord :Sportlife; femte P:et; varuplacering; sales; marketing; marketing strategies; workout clothes; marketing mix; the fifth P; qualitative website; benchmarking; target audience; marketing manager; product placement; word of mouth; försäljning; marknadsföring; marknadsföringsstrategier; träningskläder; marknadsföringsmix; kvalitativ hemsida; målgrupp; marknadsföringsansvarig; mun till mun;

    Sammanfattning : Bakgrunden till detta arbete ligger i att Sportlife kommit ut med en egen kollektion med träningskläder. Problematiken är att den inte nått ut i den omfattningen som ledningen önskat. Metoden som beskrivs i denna rapport är intervjuer samt enkätundersökningar. LÄS MER

  4. 4. Upplevelsen som skapare av värde : En kvalitativ studie av caféverksamheters erbjudande till besökarna

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Anneli Jonsson; Karolina Eriksson; [2012]
    Nyckelord :Kundvärde; Upplevelse; CEM; Café;

    Sammanfattning : Vi vill i denna studie bidra med både praktisk och teoretiska förståelse för kundvärde och upplevelseskapande i en cafékontext samt besvara frågan: Hur skapar caféer värde för sina kunder? Syftet med studien är att med upplevelsen som studielins undersöka hur caféer i Umeå arbetar för att skapa värde för sina kunder samt att öka förståelsen för huruvida upplevelseskapande är en del av verksamhetserbjudandet.   En kvalitativ forskningsmetod har använts för att nå den förståelse och det djup som anslås av syftet. LÄS MER

  5. 5. Kurir 2.0 : Om små företags inställning till Internet som marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning; Filosofiska fakulteten

    Författare :Jesper Robild; Ole Jansson; [2012]
    Nyckelord :Marknadsföring; kommunikation; branding; sociala medier; varumärke; kundkontakt; företag; konsument;

    Sammanfattning : Det dröjde inte länge efter det att Internet blev något som plötsligt fanns i var mans hushåll förrän företag började inse möjligheter med att använda fenomenet som en ny kanal för marknadsföring. Ju fler människor som fick tillgång till Internet, desto fler företag insåg möjligheterna, och det utvecklades många idéer, program och funktioner som kunde hjälpa företag och organisationer att marknadsföra sina produkter och tjänster på Internet. LÄS MER