Sökning: "masteruppsats borås"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden masteruppsats borås.

  1. 1. Linear Impact of Bicycle Helmet – Experimental Testing and FE-modelling

    Master-uppsats, KTH/Hållfasthetslära

    Författare :Ludvig Dahlin; Ebba Larsson Regnström; [2022]
    Nyckelord :FEM; Finite element method; bicycle helmet; impact modelling; solid mechanics; FEM; Finita element-metoden; cykelhjälm; islagsmodellering; hållfasthetslära;

    Sammanfattning : The aim with this master thesis was to set up a FE-simulation of an impact test of a bike helmet in LS-DYNA that correlates well with the peak acceleration score of a real life impact test. Furthermore, a parametric study has been performed in LS DYNA to investigate the robustness of the model, as well as to see which parameters have a great influence on the peak acceleration score. LÄS MER

  2. 2. Kundlojalitet: Vad är det, hur gör man och varför fungerar det inte? : Lärdomar från företag i den svenska detaljhandeln

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Pontus Bremholt; Ludvig Hansson; [2019]
    Nyckelord :Customer Loyalty; CRM; NPS; Retail; Online Retail; Attitude; Customer Experience; Customer Satisfaction; RFM; Kundlojalitet; CRM; NPS; Detaljhandel; Onlinehandel; Attityd; Kundupplevelse; Nöjdhet; RFM;

    Sammanfattning : Kundlojalitet är ett begrepp som aldrig tycks försvinna ur marknadsföringens ordlistor, kanske eftersom det för många företag är det ultimata marknadsföringsmålet. Den samtida konkurrensen har tack vare globalisering och digitalisering blivit hårdare än någonsin och lojalitet har aldrig varit mer relevant. LÄS MER

  3. 3. Blippa dig till en sömlös handel! : En experimentell studie om hur digital teknik i den fysiska butiken höjer butiksupplevelsen

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Eklund; Aweza Midia Diliwi; [2019]
    Nyckelord :Brick and Mortar Innovation; Customer Experience; E-Commerce; In-Store Experience; M-Commerce; Mobile Commerce; Mobile Phones; Near Field Communication; NFC; Physical Stores; Retail; Seamless Commerce; Smartphones; Technology; The Future Store; UX; Användarupplevelse; Butiksinnovation; Butiksupplevelse; Detaljhandel; Digital teknik; E-handel; Framtidens butik; Fysisk butik; Kundupplevelse; M-handeln; Mobil handel; Near Field Communication; NFC; Närfältskommunikation; Smartphones; Sömlös handel;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Det råder en allmän oro rörande den fysiska butikens framtid. Ett paradigmskifte inom detaljhandeln innebär att den fysiska butiken, för att upprätthålla effektiva och lönsamma affärer, inte längre kan förlita sig på historiskt framgångsrika affärsmodeller och praxis. LÄS MER