Sökning: "media skapa fas"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden media skapa fas.

  1. 1. Uppfattningar om plop art och offentlig miljö - En fallstudie inriktad på konstverket Points of view på Konsthallstorget i Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Marianne Bosma; Madeleine Granholm; [2019]
    Nyckelord :Offentlig plats; Offentlig konst; Plats; Platsspecifik; Kulturpolitik; Plop art; Stadsplanering; Kritik; Postmodernism;

    Sammanfattning : SammanfattningDenna fallstudie syftar till att undersöka den postmoderna abstrakta skulpturen som ett intressant fenomeninom området byggd miljö och den offentliga nutidskonsten. Genom vår frågeställning undersöker vimänniskors uppfattning om vad en plop art är och hur den passar in i den miljön där den står. LÄS MER

  2. 2. En omprofilering av ett väletablerat varumärke genom påverkarmarknadsföring : En fallstudie om Baum und Pferdgarten A/S

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Uusitalo; Ellen Trankell; [2019]
    Nyckelord :Rebranding; Influencer; Marketing; Brand Image; Brand Identity; Omprofilering; Influerare; Marknadsföring; Varumärkesbild; Varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att utifrån ett marknadsföringsperspektiv analysera hur ett väletablerat premiumvarumärkes omprofilering kan samverka med fenomenet påverkarmarknadsföring. Analysen ska belysa hur en sådan samverkan kan utformas för att skapa konkurrenskraftighet på marknaden, samt undersöka dess möjligheter och risker. LÄS MER

  3. 3. Att samarbeta i kris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Joel Olofsson; Dennis Persson; Johannes Jeffsell; [2015]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; kriskommunikation; idrottsföreningar; medlemsorganisationer; samarbete; organisationssamarbeten; organisering; sociala medier; krissamarbeten; Social Sciences;

    Sammanfattning : Våld i samband med fotbollsmatcher har länge varit ett problem i Sverige. Den 30 mars 2014 nådde det sin kulmen när en Djurgårdssupporter misshandlades till döds i samband med en match mot Helsingborgs IF, vilket blev starten för en kris som drabbade både Helsingborgs IF och dess supporterförening Kärnan. LÄS MER

  4. 4. Att skapa en hjälte : Hur media gjorde Martin Schibbye och Johan Persson till hjältar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Emma Nilsson; [2013]
    Nyckelord :Media; hjältar; offer; Martin Schibbye; Johan Persson;

    Sammanfattning : Den 1 juli 2011 grips den svenska frilansjournalisten Martin Schibbye och frilansfotografen Johan Persson efter att olovligt tagit sig in i Ogaden, Etiopien tillsammans med gerillarörelsen Ogadens nationella befrielsefront (ONLF). De blir dömda för terrorbrott och för att olovligt tagit sig in i landet och de dömdes till11 års fängelse. LÄS MER

  5. 5. Image repair-theory vid livsmedelskris : Textanalys av Findus kriskommunikation kring hästköttsskandalen

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Jenny Hallström; Maria Georgenson; [2013]
    Nyckelord :Textanalys; kriskommunikation; retorik; image repair-theory; livsmedel; krisens faser; Findus;

    Sammanfattning : This study intends to use a text analysis and analyze Findus crisis communication, on their website, about the horse meat scandal in February and March 2013. The main focus is to examine if Findus crisis communication can be connected to Beniot’s image repair strategies and the rhetorical appeal forms, in five press releases and four blog posts, and also if they are different depending on the media format. LÄS MER