Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Jakten på ansvar : hur fördelas ansvaret när en skandal inträffar?

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Anna von Fabry-Eichner; Ida Eriksson; Lea Zimmerman; [2023]
    Nyckelord :mediedrev; #metoo; Benny Fredriksson; ansvar; journalistik; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats studerar fallet Benny Fredriksson, en kulturprofil i Stockholm, som utsattes för ett kraftigt mediedrev, vilket i sin tur ledde till ett uppmärksammat självmord. Detta utspelade sig i ljuset av #metoo-rörelsen. Fokuset i uppsatsen kommer att ligga på frågan om ansvar. LÄS MER

  2. 2. Personifierad politisk kommunikation i det offentliga rummet : En kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys av Moderaternas valaffischer under tre partiledarperioder mellan åren 2002–2022

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emelie Wikander; [2022]
    Nyckelord :political communication; personalization; professionalization; The Moderate Party; election posters; politisk kommunikation; personifiering; professionalisering; Moderaterna; valaffischer;

    Sammanfattning : The aim of this study is to measure the degree of personalization in the election posters of the Swedish parliament party The Moderates between the years 2002-2022. The years are divided into three different time periods for the ruling party leaders. LÄS MER

  3. 3. Djurgårdens IF och relationsvårdande kommunikation under Covid-19 pandemin. : En tematisk analys av sociala medier ur mottagarperspektiv.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Joakim Sjöström; Oscar Eliasson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under år 2020 drabbades världen av en kris. Covid-19 pandemin slog hårt mot det samhälle vi lever i. Organisationer och varumärken, inte minst de som bedriver en verksamhet som går ut på att samla en större samling människor på en plats, fick tänka om. LÄS MER

  4. 4. ”POLISEN UPPMANAR MÄNNISKOR ATT STANNA HEMMA OCH UNDVIKA CITY” En kvalitativ studie av två myndigheters kriskommunikation i samband med terrordådet på Drottninggatan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Holger Brundin; Olof Mattson; [2018-02-13]
    Nyckelord :Kriskommunikation; terrorism; sociala medier;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: MK1500 Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht 2017 Handledare: Orla Vigsö Kursansvarig: Malin Svenningsson Sidantal: 42 Antal ord: 16518 Syfte: Studiens syfte är att undersöka och utvärdera Polisen Stockholms och Krisinformations kommunikation på Twitter under terrordådet i Stockholm samt att ta reda på vad representanter från ansvariga myndigheter anser om kommunikationsinsatsen, utifrån ett i huvudsak sändarperspektiv. Teori: Social-Mediated Crisis Communication Model, Kriskommunikation 2. LÄS MER

  5. 5. ”LADDA OCH INFORMERA” En kvalitativ studie om Försvarsmaktens samarbete med reklambyrån Volt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Axel Erikson; Johanna Rasmusson; [2017-02-14]
    Nyckelord :recognition; auto-communication; public sector organization; brand building; reliance; generalized other; campaign; identity; advertising agency; organization;

    Sammanfattning : Uppsats/Examensarbete: 15 hp Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht/2016 Handledare: Magnus Fredriksson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 36 Antal ord: 14 757 Nyckelord: recognition, auto-communication, public sector organization, brand building, reliance, generalized other, campaign, identity, advertising agency, organization Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur betydelsen och bakgrunden av varumärkeskampanjen “Du nya, du fria” skiljer sig för beställaren Försvarsmakten och utföraren Volt i fråga om omvärldsaktörers erkännande. Teori: Erkännande, generaliserade andre, varumärkesbyggande organisationsidentitet & autokommunikation Metod: Kvalitativa respondentintervjuer Material: Fyra respondentintervjuer och en gruppintervju á två personer, genomförda i Stockholm. LÄS MER