Sökning: "motivation och kreativitet"

Visar resultat 16 - 20 av 208 uppsatser innehållade orden motivation och kreativitet.

  1. 16. Varför sjunger du? En kvalitativ studie om målsättning och drivkraft hos elever med funktionsvariationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Lina Johansson; [2022]
    Nyckelord :Elever med funktionsvariationer; Motivation; Salutogent förhållningssätt; Kreativ undervisning Students with functional variations; Salutogenic approach; Creative teaching; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien ”Varför sjunger du? - En kvalitativ studie om målsättning och drivkraft hos elever med funktionsvariationer” är en kvalitativ intervjustudie där målet är att utforska elever med funktionsvariationer och deras motivation till att utvecklas inom sång och musik. Varför sjunger de och hur jobbar deras pedagoger med att ta reda på elevernas mål och även nå sina egna undervisningsmål? Eleverna i studien är mellan 20 och 25 år gamla och går eller har gått en eftergymnasial utbildning med musik-, bild-, och teaterinriktning för personer med kognitiva och intellektuella funktionsvarianter. LÄS MER

  2. 17. "Mina egna misstag är oftast det absolut bästa sättet, att det här funkade inte." : En studie om utvecklingsinriktat lärande inom ett HR-team

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Tove Hiller; Frida Wahlberg; [2022]
    Nyckelord :Development-oriented learning; double-loop learning; learning environment; Utvecklingsinriktat lärande; double-loop lärande; lärandemiljö;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur medarbetares utvecklingsinriktade lärande tar sig uttryck inom ett HR-team, och vilka faktorer som för individen upplevs som de viktigaste förutsättningar för att utvecklingsinriktat lärande ska ske. De frågeställningar som besvaras är hur det utvecklingsinriktade lärandet tar sig uttryck hos medarbetaren, samt vilka interna och externa förutsättningar som medarbetaren upplever underlättar för att ett utvecklingsinriktat lärande ska uppstå. LÄS MER

  3. 18. "Vi kommer från olika världar"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Svenska; Lunds universitet/Humanistiska och teologiska fakulteterna

    Författare :Adreéne Sellberg Maltesson; [2022]
    Nyckelord :kreativitet; svenska; multimodalitet; teaterbesök; estetisk upplevelse; estetisk lärprocess; Performing Arts; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Dagens utbildningssystem behöver ha större fokus på kreativt främjande om nästa generation ska få en god framtid. Människan behöver använda fantasi och kreativ förmåga till innovation för att kunna möta en oförutsägbar framtid, men problemet är att rådande utbildningssystem inte möter dessa behov. LÄS MER

  4. 19. Att främja civilingenjörsstudenters kreativitet under en kreativitetstävling : En undersökning av den kreativa processen och uppgiftskonstruktionens betydelse för kreativitet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Caroline Stejmar; [2022]
    Nyckelord :Creative Process; Creativity Contest; Engineering education; Problem Identification; Problem Construction; Kreativ process; Kreativitetstävling; Civilingenjörsstudenter; Problemidentifiering; Problemkonstruktion;

    Sammanfattning : För att lyckas med omställningen till ett mer hållbart samhälle behövs en kombination av kompetenser och förmågor hos framtidens civilingenjörer. Världsledare och forskare har pekat ut kreativitet som avgörande för att kunna hantera och lösa de komplexa problem mänskligheten står inför. LÄS MER

  5. 20. (O)motiverad av att lyssna : En fenomenologisk självstudie i mediekonsumtion och kreativitet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Benjamin Westin; [2022]
    Nyckelord :Creativity; Composition; Distraction; Motivation; Stress; Media consumtion; Kreativitet; Komposition; Distraktion; Motivation; Stress; Mediekonsumtion;

    Sammanfattning : Detta är en fenomenologisk självstudie som undersöker hur begränsning av mediekonsumtion i vardagen påverkar upplevelsen av komponerandet av musik. I studien undersöks detta i relation till fenomenen stress, distraktion och motivation. LÄS MER