Sökning: "motivation och kreativitet"

Visar resultat 21 - 25 av 208 uppsatser innehållade orden motivation och kreativitet.

  1. 21. Hållbart e-ledarskap: ett nytt förhållningssätt i virtuella team : - en kvalitativ studie om hur gruppchefer i svenska privata organisationer har hanterat förtroende- och kommunikationsutmaningar 

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Hannes Eliasson; Marcus Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Virtual team; E-leadership; Challenges in relation to trust and communication; Team Leader; Virtuella team; E-ledarskap; Utmaningar i relation till förtroende och kommunikation; Gruppchef;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringens framväxt har möjliggjort för organisationer att arbeta i en virtuell kontext, vilket tillsammans med coronapandemins utbrott medfört att antal virtuella team och e-ledare ökat markant. Majoriteten av virtuella team leds av gruppchefer, vilket är den vanligaste förekommande ledarrollen i svenska privata organisationer. LÄS MER

  2. 22. Mänskliga kritiska framgångsfaktorer som påverkar grad av yttre och inre motivation hos medarbetare och ledare som samarbetar via ett digitalt verktyg : En fallstudie inom CITK IT Konsult AB

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emma Tran; [2022]
    Nyckelord :digital leadership; organizational culture; distance work; remote work; creativity; hybrid team; motivation; teamwork; digitalt ledarskap; ledarskap; organisationskultur; distansarbete; kreativitet; hybrid team; motivation; samarbete;

    Sammanfattning : Covid-19, också benämnt som coronaviruset, som bröt ut år 2020 drabbade inte enbart hälso- och sjukvården på ett kritiskt sätt, utan hela arbetsmarknaden sattes ur spel. På grund av tvingande restriktioner i många länder var människor tvungna att hålla sig hemma. LÄS MER

  3. 23. Dramatisering som pedagogiskt verktyg : En kvalitativ studie om effekten av dramatiseringar i engelskundervisningen i grundskolans årskurser 1 till 3.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Emilia Kemling; [2022]
    Nyckelord :EFL; estetiska lärprocesser; fenomenologisk metod; processdrama;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att ta reda på hur drama upplevs i engelskundervisningen i grundskolans årkurser 1 till 3. Studien gjordes kvalitativt där data samlades in via intervjuer och webbaserade enkäter. Tyngdpunkten i studien var att ta reda på hur lärare uppfattar och tolkar drama i relation till EFL-undervisning. LÄS MER

  4. 24. "När man lägger på hi-haten får man lära om sig": En kvalitativ studie som prövar ett nytt material inom linjärt trumspel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Kristian Lindberg; Fred Kennberg; Victor Morand; [2022]
    Nyckelord :Instrumentalövning; Linjärt trumspel; Lustfylld övning; Musikpedagogik; Trummaterial; Övningsmotivation; Utbildningsvetenskap; Instrument practice; Joyful practice; Linear drumming; Music pedagogy; Practice motivation; Teaching material; Educational science; Music education; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : The inspiration to design our own teaching material came from a musical meeting where we expressed an interest in linear drumming. The ambition for the actual creation was based on the lack of a material for drummers at an intermediate level to a more advanced level in linear drumming. LÄS MER

  5. 25. Crunch: varför, vad och effekter : En kvalitativ studie om fenomenet Crunch utifråndataspelsutvecklares perspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Oskar Sundin; Alexandra Johansson; [2022]
    Nyckelord :Crunch; Passion; Motivation; Working conditions; Culture; Burnout; Work-life balance; Crunch; Passion; Motivation; Arbetsförutsättningar; Kultur; Utbrändhet; Work-life balance;

    Sammanfattning : The phenomenon of crunch is well established in the computer game industry, but is still unfamiliar in other areas. Crunch represents a period in the work phase that is characterized by a high and intense workload in connection with deadlines and upcoming game releases that exist in order to speed up a project. LÄS MER