Sökning: "music methodology"
Visar resultat 11 - 15 av 132 uppsatser innehållade orden music methodology.
11. Penetration testing of a smart speaker
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Smart speakers are becoming increasingly ubiquitous. Previous research has studied the security of these devices; however, only some studies have employed a penetration testing methodology. Moreover, most studies have only investigated models by well-known brands such as the Amazon or Google. LÄS MER
12. "Is pluralism in vocal register designations a problem or not?" : A study to highlight problems and opportunities with varied voice register narratives.
Master-uppsats, Örebro universitet/MusikhögskolanSammanfattning : The purpose of the study is to gain an overview of the prevailing vocal register vocabulary in Sweden today and to examine how the existing pluralism has a positive or negative impact. There is currently a diverse narrative surrounding vocabulary, and new vocal discourse trends have influenced the conversation about vocal register terminology. LÄS MER
13. The Well Trained Algorithm : An exploration of the use of AI as a tool for musical expression
Master-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för komposition, dirigering och musikteoriSammanfattning : The Well Trained Algorithm is a composition that challenges prevailing conceptions of the use of AI tools in music through the reconceptualising of JukeBox, a generative AI model for music, as an instrument in its own right. Here, I am coining the term ‘instrumentisation’ to describe a methodology for applying the qualities and associations of a musical instrument to a traditionally non-musical object. LÄS MER
14. Synen på independent i gymnasial musikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle; Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik- och medieproduktionSammanfattning : Digitaliseringen har förändrat stora delar av musikbranschen med nya programvaror, tjänster och hjälpmedel för att skapa och släppa musik själv. Detta har fått mig att vilja undersöka hur och i vilken utsträckning gymnasieskolan tagit hänsyn till digitaliseringens utveckling och anpassar undervisningen efter dagens kunskapsläge kring musikbransch och det som kallas independent. LÄS MER
15. Musiken och det digitala skapandet : En intervjustudie med musiklärare på mellanstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Detta självständiga arbete utforskar hur musik tar form genom undervisning med hjälp av digitala verktyg. Syftet är att bidra med ökad insikt kring hur musiklärare på mellanstadiet betraktar musik och hur de beskriver undervisning i digitalt musikskapande. För att samla in data genomfördes tre semi-strukturerade intervjuer. LÄS MER